[BSD] tabulator

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Sze. 21., K, 11:44:26 CEST

Papp Tamas wrote:

> Nem az lenne a logikus, hogy akkor raknak az alaprendszerbe tobbfele
> shellt?:)

Van most is. sh, csh, tcsh. Boven eleg valasztasi lehetoseg. :-)

> Feltetelezem te a sendmailt is helyesled az alaprendszerben:P

Nem feltetlenul. Tradicionalisan ugyan resze a BSD rendszereknek, de
ettol meg messze nem az egyetlen a teruleten, sot meg csak messze nem is
a legjobb az adott helyzetben. Hell, eleg keves az olyan helyzet, ahol
meg mindig a legjobbnak minosulhet. De ettol meg en speciel hasznalom,
mert otthonra megteszi, es kenyelmes, hogy az alaprendszerben benne van
es nem kell portbol felrakni es frissiteni.

> Nem referencia es en is igy kerdeznem, 100%. Azert, mert ahhoz szoktam
> hozza, az lenne annal jobb, minel inkabb hasonlit hozza az, amit
> szeretnek az uj rendszeren is hasznalni.

OK, plusz azota tobben felhivtak a figyelmemet, hogy a celzas arra
szolt, hogy az LVM roviditesrol en azt hittem elsore, hogy az a "linux
volume manager" es nem a "logical volume manager" roviditese, ergo
rajtam van a pingvinfrasz es ott is halszagot erzek ahol nincs. :-) Nos,
a hiba valoban az enyem, tevedtem, de most mar nem igy forditottam
magamnak a roviditest, mikor ezt a levelet irtam. Es pingvinfraszom
sincs. :-) Abban is van igazsag, hogy LVM mint szoftver es mint
rovidites van mashol is, de nekem megis szinte mindig linuxos
kornyezetben volt hozza szerencsem (mert nem dolgoztam HP-n pl :-) es
ezert lelekben hozzakotottem (hibasan) Kicsit olyan ez, mint hogy az "IP
masquerading" kifejezesben a "linux" szo sehol se fordul elo, de majdnem
mindenki mas NAT/PAT-nak hivja ezt a funkciot, ezert en lelekben a
linuxhoz kotom, ha ezt a szot meglatom valahol. (lehet, hogy ezt is
hibasan, ki tudja)

Szoval alapvetoen csak szemantika az egesz, meg persze az, hogy nekem
van egy enyhe allergiam a meggyozesi kiserletekkel szemben, amit ugy
szoktam fogalmazni, hogy nekem nem reklam kell, hanem partatlan
informaciok, ami alapjan majd en dontok. Es ezert reagalok kicsit erosen
arra, ha valahol reklamszagot vagy ideologiai meggyozest detektalok. Ez
pedig sajnos olyan latszolag semleges es racionalis helyeken is
elofordul, mint az IT...