[BSD] tabulator

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Sze. 21., K, 09:15:21 CEST

Géczi Szabolcs wrote:

> sztem meg kar belekavarni a linux paranoiadat a shell kerdesbe. azert
> van sok shell, h tudjon valasztani a dolgozo maganak, es ha a basht vagy
> akarmelyiket tudja optimalisan hasznalni akkor go.

Semmi linux paranoia, de a best practice azt tanitja, hogy a root shellt
nem szabad olyanra valtoztatni, ami az /usr/local-on van es ezert
esetleg nem erheto el single userbol. A megjegyzes errol szolt.

> beszukult vilagnezet vs linux volume manager?

Semmi bajom az LVM-el, csak az tunt fel ott is, hogy az emberek nem azt
kerdeztek, hogy egy ilyen es ilyen funkcio megvalositasara alkalmas
szoftver van-e FreeBSD-n, hanem, hogy LVM van-e, vagy ha az nincs, akkor
valami pont olyan. Tehat mint ha a linux valamifele referencia lenne,
amihez a tobbi rendszert merni kellene vagy lehetne. Pedig erre azert
imho legfeljebb azon az alapon alkalmas, hogy mennyire elterjedt, de
ilyen alapon a win is referencia.

En nem merem egyiket a masikhoz es nem varom el, hogy hasonlitsanak,
hanem azt nezem, hogy mikor melyiknek a hasznalata celszeru. Tehat nem
vagyok paranoias a linux-al szemben, de nem is allok ki mellette, hogy
hasznaljuk mindenhol, ugyanigy a BSD-vel szemben is ez a hozzaallasom.
Ebbol a szempontbol mondhato, hogy nem vagyok open-source "forradalmar":
nekem nem fontos, hogy terjedjen a nyilt forras. Az a fontos, hogy
mindenki, aki donteshelyzetben van, tudjon rola, hogy van alternativa.
Es aztan dontson egyedul, en nem befolyasolom.