[BSD] tabulator

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Sze. 21., K, 08:15:58 CEST

Jacint JUHASZ wrote:

> tartanak unix kezdo tanfolyamot, valami essentials a neve, es ksh-t
> oktatnak
> konkretan, ha jol tudom. de miert is baj, hogy a basht szokjak meg az
> emberek?

Nem baj, csak egyoldaluva tesz, ha azt gondoljak, hogy linux tanulassal
atfogo unix tudasra is szert tesznek. Roviden ezt igy szoktak
osszfoglalni: "unix is linux, arch is i386, sh is bash, /proc exists and
is portable, the headers under include/linux/ are available everywhere"
vagyis beszukiti a vilagkepet. Ezert van az, hogy minden masodik nem
hivatalos FreeBSD doksi azzal kezdodik, hogy telepits bash-t es
valtoztasd meg a root shelljet arra, amitol sirni tudnek. Ez kb olyan,
mintha a linux kezdo hogyanban az lenne, hogy telepits IE-t cross-over
office pluginnal, mert azt mar ismered...

Meg kulonben is, ne mar, hogy en legyek az egyetlen aki szerint a BSD is
kitunoen alkalmas lenne kezdok tanitasara :-)