[BSD] UPS problema

Szekeres Szilárd szeszilard at megasoft.hu
2004. Sze. 13., H, 12:18:19 CEST

Sziasztok!

Egy olyan helyzet alakult ki, hogy uj UPS lesz egy cegnel uzembe allitva,
hogy mifele, azt szerintem meghatarozhatja az alabbi helyzet:

Windows, Linux es BSD szerverek vegyesen, jelenleg 10 darab, de ez meg csak
a kezdet :-) Szerintem mindenkeppen celszeru lenne egy webes vagy snmp-s
vagy gui feluleten managelheto megoldas, ezt az ugyfel is jelezte. Ha ilyen
halozati kartyas UPS-t akarunk uzembe helyezni, akkor nyilvan olyan
tamogatottsag kell, ami az osszes szervert aramszunet eseten le tudja
allitani szabalyosan, es ha mar feltoltodott az aksi, akkor el is inditja.
Valojaban nagyon kepletesen arra szeretnek torekedni, hogy az UPS a
"szerver" (derossz), es mint celhardware jobban bizok benne, es a PC alapu
szerverekre csak az agentek kerulnek, hiszen ennek meg bovithetonek is kell
lennie, es kozpontilag managelhetonek.
Volt mar arra pelda, hogy a windows-os szerverre raktunk management progit
(a szerver usb-n volt osszekotve az ups-sel), es a linuxokra csak agent
kerult, viszonet ez egyreszt pacskolas, masreszt ha kihullik a win valami
hiba miatt, akkor ugrik a management, tehat egy gepre en ezt a feladatot nem
biznam...
Eddig, amit nezegettem az egyetlen nyero az MGE volt. Windows, Linux es BSD
ala is van agent elvileg, de nem tudom letesztelni :-/
http://www.mgeups.com/opensource/projects.htm
Itt pedig a Network UPS Tools-t neztem ki.

Lehetoseg szerint javaslatokat varok egyeb megoldasokra, legjobban annak
orulnek, ha valakinek mar tapasztalata is lenne hasonlo kornyezetben :->

Elore is koszi,

Szilard.