[BSD] sendmail+aliases

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Sze. 10., P, 08:37:30 CEST

Hali!

[Meg mindig porszivo uzemmod...]

NAGY. Zoltan A. wrote:

> Tiszteletem!

> Igazad van nem a kérdésedre válaszoltam, csak felrémlett
> mintha legutóbb nem lett volna jó a 'NO'... Mind1 végülis.

A ketto kozt az a kulonbseg, hogy a NONE fullra kioli a sendmailt, es
pont arra valo, hogy ha egyaltalan nem kell MTA a rendszerre, vagy egy
masikat akarsz hasznalni. A NO ezzel szemben csak arra, hogy pl csinalj
egy kifele nem figyelo, de azert a te leveleidet elkuldo rendszert, es
neked eppen ez kell. Igy kivulrol nem tamadhato a sendmailed, mert el se
erik, de helyben futhat, sot akar localhost-on figyelhet is, bar az mar
egy masik beallitas.

> A /etc/aliases természetesen csakis akkor működik, ha
> fut a sendmail-ed. Külön konfolgatni nem nagyon kell,
> ha rendesen be van állitva a hostneved és a domain amiben
> vagy.

Igy van. A domain nev legyen benne legalabb az /etc/hosts-ban, minden
halozati interface esetere, mert kulonben a sendmail mar az indulaskor
boldogtalan lesz (es te is, mert sokaig kell ra varni) de meg jobb, ha
az osszes IP-d DNS-ben van (ami persze helyi DNS is lehet nyilvan)

> Ha viszont futtatod figyelj rá, hogy nem leszel-e open relay,
> mert akkor lesz ahova nem engedik be a leveledeidet. :)
> Nagyon nem vagyok aktuálisan képben sendmail-ileg, igy
> ezt meghagynám másnak. (RedHat alatt volt egy időben
> vmi /etc/relay.conf sima textfile de lehet ez a múlté...)

Az natttttyon regen volt, akkor amikor meg az RFC-k azt koveteltek meg,
hogy legyel open relay. Most mar defaultbol deny a relay.