[BSD] Re: Undelete, SOS

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2004. Okt. 29., P, 13:16:28 CEST

Az avi az egy fajl formatum. (meghozza kegyetlen sz#r, egy bit hibatol behal
az egesz...).

Az mpeg pedig egy tomorites, pontosabban az mpeg system leir sokmindent,
tobbek kozott egy tomoritesi formatumot is (nem algoritmust, ezert vannak
jobb, meg rosszabb tomoritok). Meg leir kulonbozo fajl es stream
formatumokat is.

Ami manapsag nepszeru, hogy boldog boldogtalan invental tomoritesi
modszereket, amelyek rendszerint joval rosszabbak az mpeg-nel, ugyanis
egyetlen cel vezerli oket: minel kisebbre kompresszalni az adatot.
Hibatures, robosztussag, vagy a musorszorasban bevett dolgok, na ilyennel
nem foglalkoznak.

Az viszont valoszinu, hogy a dvcam nem mpeg2 tomoritest alkalmaz.

Szabolcs