[BSD] Hardware raid megint

Fazekas Mihály michael at goliat.eik.bme.hu
2004. Okt. 29., P, 12:24:54 CEST

> Nagyon figyeltem amiket a raid vezérlőkről beszéltetek,
> utána is néztem áraknak, stb.
> A 8*pata vezérlőről magam is el tudtam dönteni hogy miért
> drágább a 2*pata -nál, de kérdezem tőletek:
>
> - Látszólag ugyanolyan (ugyanannyi port, stb) sata és scsi
> vezérlőkben mi az a nagy szórás (kb 10x-es) az árban, akár
> ugyanattól a gyártótól?
Egy ide (paralell ata) kablere 2 db eszkoz teheto.
Egy scsi kablere (egy csatornara)
 scsi1 (50pin) eseten: 7,
 scsi2 (wide, 68pin) eseten: 15,
 scsi3 (80pin) eseten: 31
hdd teheto.

> - Ha eltekintünk a gyártó nevétől, mire kell figyeljek
> vásárláskor?
Hotswap tamogatas, on-line rebuild, ismer -e raid6 -ot,
ill. raid7 -et a raid5 -on kivul.
A kivalasztott OS -hez van -e on-line configuralo utility?
Pl.: az en Mylex D960 -asom tokeletesen megy FreBSD alatt,
de mihelyt konfigolni kell, rogton kell inditanom egy natur dos -t,
es onnan futtatni a configuralo progit.
Nemcsak maceras tud lenni, hanem idokieses is.

> - Milyen szolgáltatásokat hagynak el (ha elhagynak) az
> olcsóbbaknál?
pl. raid6,raid7.
Ill. egy raid tombbe csak es kizarolag ugyanakkora/ugyanolyan
hdd teheto,....

> - Mi az ami alatt nincs értelme a dolognak (mármint ha azt
> elhagyják)?
ezt a kerdest nem teljesen ertem.

Szerintem ajanlott olvasmany:
http://prohardver.hu/rios3_content.php?mod=20&id=48&p=1