[BSD] raid vezerlo - kulso storage

Potoczky Andras andras-ml at wertz.hu
2004. Okt. 28., Cs, 15:02:47 CEST

Hi

> Meghibásodási arányt nézve nálam nagyjábol egy szinten áll az
> ATA-SCSI, viszont rendkívül alacsony értékeket tapasztaltam az FC-AL
> diszkeknél.
>
> Hogy értsd, mire célzok, ATA és SCSI diszkem nagyjából ugyanolyan
> számú van, FC-AL-em pedig egyetlen sincs.

Az ilyen celozgatasokhoz nekem nincs kedvem. Eppen eleg scsi hdd-vel van
dolgom, amit nem hiszem, hogy bizonyitanom kene.

> A nagy boldogság előtt vinumnál trükközni kell. Nyilván, hiszen ha fel
> is jön az új device (nem vinum értelemben), akkor azon még nincs slice.

Akkor megis igazam volt, vagy nem?

> Ha olyan tükrözést használsz, ami diszk és nem slice alapú (gmirror
> pld), ez rögtön működni fog.

Ha a megbizhatosag a cel, akkor stable verzio, ami meg 4-nel tart, ott
meg nincs gmirror tudtommal. Sot ha jol tudom, csak az 5.3-tol lesz.

> Nyilván nem támogatott ATA RAID vezérlőt néztél. Az olcsóbb (pszeudo)
> ATA RAID adapterek tényleg nem tudnak mást, csak címkézni, bootolni. A
> többi az OS dolga.
>
> Milyen adapter volt ez? (Adaptec? :)

Nem adaptec volt, de ez nem csak egy kartya volt, hanem tobbet probaltam ki.

Andras