[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 14., Cs, 16:17:47 CEST

Adam Szilveszter wrote:
> [Meg egy. Mortee telefonja mindjart megint meghulyul. :-) ]
Majd upgrade-el :)

> Igen, de a magancelu masolas joga nem korlatlan. A hatarai viszont
> valoban folyosak, nincs lerogzitve, hogy pontosan x db masolat meg
> jogszeru, x+1 mar nem (pl Nemetorszagban van ilyen) hanem minden esetben
> egyedileg kell vizsgalni es lehet cidrizni.
A másolatok száma itt vajon mit jelent? Azt, hogy egy műből hány
másolatot készítettem, vagy hogy hány műről készítettem másolatot?

Kezdek megnyugodni azok helyében is, akik több GB-nyi (ne adj isten
TB-nyi) mp3-mal rendelkeznek. Ha esetleg valaki firtatná, hogy honnan
van, csak azt mondják, hogy lemásolták a haverét. :)

> Igen, mert a "magancel" nehezen hiheto ugy, plusz tenyleg van egy
> feltetel, hogy a jovedelemszerzes celjat kozvetve se szolgalhatja a
> dolog. Ez se mindig egyertelmu, de azert a kereskedelmi mennyisegu
> sokszorositas akkor se esik bele, ha non-profit csinalod.
Érzem, el kéne olvasnom a vonatkozó részeket, de erre most se időm, se
agyam. :)

> Hm? En nem tudok rola, hogy itt barmi kulonbozne... Ha megnezed az
> Artisjus FAQ-ot, ott is az van (helyesen) hogy pl a P2P letoltes lehet
> magancelu masolas, mas kerdes, hogy a feltoltes mar nem, de ez nem is
> volt vitas.
Ezt most megint nem fogom. Ha a letöltés lehet magáncélú másolás, de a
feltöltés már nem, akkor itt valami bibi van.
Nincs letöltés feltöltés nélkül.
Vagy itt rosszul fogalmaztál és azt akartad mondani (vagy a FAQ, de
azért sem nézem most meg :), hogy ha *kevés* számú ember tudja tőlem
letölteni (ami nekem feltöltés), akkor az magáncélúnak számít (ha ők
töltik le, tehát nem én fel nekik :), viszont ha *sok*, akkor nem?

Esetleg azt, hogy ha én feltöltöm egy harmadik személyhez, az nem
magáncélú másolás, tehát nem legális?

> Ezt ki mondta? Mindenre fizeted, kiveve az olyan muvekre, amiknel nincs
> magancelu masolas, ilyen pl az altalad felsoroltakbol a szoftver. Ott
Tehát ha feltalálok olyan adathordozót, amelyre csak szoftver
rögzíthető, akkor arra nem kell ilyet fizetni :)

Bizarr.

> csak biztonsagi masolat van, de azert nem kell kulon fizetni, pont
> amiatt, amit mondtal. A fenymasolok araban is benne van, sot, ha valaki
> uzletszeruen mukodtet pl masoloszalont, akkor a hasznalat utan is
> fizetnie kell, tehat atvitt ertelemben a papir utan is fizetsz.
Igen, ezt tudom.

> A most az elegge regen, ugy kozel 100 eve volt...
Igen, most már ezt is tudom.

Hogy mennyit lehet okosodni a témában egy nap! :)

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536