[BSD] load balancing

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Okt. 14., Cs, 16:03:47 CEST

Attila Nagy wrote:

> Igen, de én az ő zenéjét teszem letölthetővé Magyarországon.

Ez teged nem tesz szerzove, vagy mas jogosultta, tehat nem tehetsz
nyilatkozatot.

> Ebben az esetben sem kell nyilatkoznia és fizetni a "közvetítésért"?

Fizetni ellenben kellhet, a penzt a kozos jogkezelo elvileg tovabbutalja.

> Ha ez így van, akkor ha én a bableves utáni koncertet Magyarországon
> szeretném terjeszteni, akkor azt úgy tehetem meg ingyenesen, hogy azt
> mondom róla, hogy a szerző külföldi?

Nem hiszem, ld fent, plusz az allitasokat igazolni is kell persze.

> Míg ha azt mondom magyar (mondjuk én fingtam rá), akkor azért fizetnem
> kell az artisjusnak?

Nem, ha nyilatkozol, hogy kiszallsz a kozos jogkezelesbol.

> Nekem például nem számít zeneműnek a Füsti Fecskék (nem is tudom miért
> írom nagy betűkkel, mikor az artisjust nem) által kreált hullámforma.
> Ha tehát nem használom fel zenének, nem is zene?

De, de mivel nem hasznalod fel, nem kell fizetni :-) Mas kerdes, hogy pl
a masolas felhasznalasnak minosul... de ha csak otthagyod ahol van,
akkor garantaltan nem kell fizetni.

> Tehát az is számít, hogy minek használom fel, meg az is, hogy minek
> számít? Ki mondja meg, hogy a füsti fecskék (na csak azért is :) zene és
> a /vmunix nem az?

A felhasznalas szamit. A /vmunix-ot is fel lehet hasznalni zenenek, meg
a FF-et is mondjuk valami masnak, a kerdes ekkor az, hogy annak a
mutipusnak elfogadhato-e. Pl a /vmunix hangzasa nem hiszem, hogy megutne
azt a szintet, ami egy szerzoi muhoz szukseges.

> Nálunk volt?

Igen, nalunk szerencsere pl az osszes internetes felhasznalas egy kalap
ala tartozik es nem ilyeneken vitatkoznak.

> Hihetetlen érdekes munka, a témával kapcsolatban kb. a disznók
> kiganézását végző kollegáéhoz tudnám hasonlítani. Az alapanyag így első
> ránézésre nem sokban különbözhet. :))

Nem mintha az IT annyival magasabb szinvonalu problemamegoldasokrol
szolna :-) ("Nem megy. Nem tudom miert, de ha atdugom a bal slotba akkor
megy, de ha visszadugom a piros kartyat akkor megall...")