[BSD] load balancing

Hajdú Zoltán hajdu.zoltan at mku.hu
2004. Okt. 14., Cs, 16:02:47 CEST

On 2004. 10. 14., Attila Nagy has wisely spoken:

> Kicsit ellentmondásos. Ha szabad másolnom és ezért pénzt kérnek,
> akkor miért próbálják megakadályozni, hogy másolni tudjam? Vagy ne
> szedjenek pénzt azért, mert másolhatom, vagy ne rakjanak rá
> másolásvédelmet.

Mert két teljesen külön firma: a demokratikus jogállam fenntartja a
szabad felhasználás intézményét, a szerzőijogi bizniszben utazóknak
pedig ez nem tetszik, és megpróbálnak korlátozni ebben a jogodban. Az
adathordozó jogdíj ezen álláspontok komprommiszumának az eredménye:
ahogy a légpuska a fegyverlobbi és a fegyverellenes csoportok között.

> Engem nem sikerült meggyőzni arról, hogy az egész nem arról szól, hogy a
> zene/filmipari érdekcsoport miként tudja megtámadhatatlan eszmék és
> joggyakorlat mögé bújtatni az alapvető feltételezését miszerint te csak
> egy büdös bunkó kalóz vagy, aki ha meg is veszi a korongot, akkor is
> csak azért, hogy másnak le tudja másolni. Pénzért, vagy anélkül, a
> lényeg, hogy ez milliárdos bevételkiesést generál az iparnak
> mikromásodpercenként.

Mert amit mondasz, az teljesen igaz: tényleg minél több pénzt
szeretnének, úgy például, hogy ne másold le a haver CD -jét, hanem
vedd meg te is. Szomorú, hogy a FUD -juk sikeres, és mindenki kalóznak
érzi magát, ha szabadon felhasznál. Nem kell: ismerni kell a jogaidat
és élni velük.

Üdv:

Hajdú Zoltán

*** This message has been scanned by MCAFEE eAppliance.