[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 14., Cs, 15:49:43 CEST

Hajdú Zoltán wrote:
> Ööö, nem. Először is felejtsük már el ezt az ártatlanság vélelmét,
> semmi köze a témához, valaki bedobta, aztán azóta ezen lovagolunk.
Mert olyan szép :)

> szoftver, építészeti mű, ilyesmi). A jogdíjat az adathordozóban nem
> azért fizeted, mert azt feltételezik, illegálisan másolsz, hanem éppen
> azért, mert tudják, hogy legálisan másolsz, és cserébe csak annyit
> kérnek, hogy pár forinttal dobd meg az előadókat. Sima biznisz
> szerintem, ahogy Sziszi is leírta, ezerszer jobb, mintha minden filmen
> vagy zeneszámon DRM lenne.
Kicsit ellentmondásos. Ha szabad másolnom és ezért pénzt kérnek, akkor
miért próbálják megakadályozni, hogy másolni tudjam?

Ezt az ellentétet valahogy nem tudom feloldani.
Vagy ne szedjenek pénzt azért, mert másolhatom, vagy ne rakjanak rá
másolásvédelmet.

> [...]
> intézkedéssel védett. Ez tényleg okoz némi feszültséget a tv. két
> pontja között, melyek közzül és a szabad felhasználást érzem
> erősebbnek - sok helyen erre hivatkozva meszelték el az olyan
> technológiákat, mint az audio CD-k védelme pl. CD meghajtóban való
> lejátszás ellen. Gondolom ezt azért is, mert a műszaki intézkedés
> kijátszásának büntetőjogi aspektusa csak az ilyen technológiákkal
> kereskedő személyeket rendeli büntetni, magát a felhasználót nem -
> ha engem kérdezel, a magáncélra másolt DVD nem fog problémát okozni.
Engem nem sikerült meggyőzni arról, hogy az egész nem arról szól, hogy a
zene/filmipari érdekcsoport miként tudja megtámadhatatlan eszmék és
joggyakorlat mögé bújtatni az alapvető feltételezését miszerint te csak
egy büdös bunkó kalóz vagy, aki ha meg is veszi a korongot, akkor is
csak azért, hogy másnak le tudja másolni. Pénzért, vagy anélkül, a
lényeg, hogy ez milliárdos bevételkiesést generál az iparnak
mikromásodpercenként.

És én akkor sem akarok támogatni előadókat akkor, amikor az otthon
készült felvételeimet felveszem akármilyen adathordozóra.

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536