[BSD] load balancing

Hajdú Zoltán hajdu.zoltan at mku.hu
2004. Okt. 14., Cs, 13:58:29 CEST

On 2004. 10. 14., Attila Nagy has wisely spoken:

> És ez egyébként teljesen legális és ezt fizetem meg?

Igen: legális és ezt fizeted meg.

> Viszont ha ezt nagy tételben csinálom már nem legális. És ha az
> Interneten csinálom az sem. Nem hézagos ez egy kicsit?

De, az.

> Következő kérdésem: miért csak a zenékre fizetünk ilyet? A filmekre, a
> szoftverekre, a könyvekre (ez a másolási díj a papír árában?), stb-re
> miért nem?

Mert a törvény nem logikus és nem is következetes. A szoftverekre
vonatkozó szabályozások olyan 15 évre nyúlnak vissza, míg a zene majd
100-ra. Az, hogy ehy törvénybe gyúrták össze, csak jogtechnikai
megoldás, semmire nem utal. Btw, a filmekre is fizetsz: épp az
artisjus honlapja boncolgatja, hogy bár a dvd-t lemásolhatod magadnak,
de ha ez a védelem (CCS) felörésével is jár, az már
jogellenes. A szoftver, mint mondottam más tészta, a papír is, de erre
vonatkozóan is van szabályozás (pl. kottát nem másolhatsz
fénymásolóval).

> Elképzelhetetlenül cselesek ezek. Eddig azt mondták illegális, de abba
> bele lehet kötni. Most legálissá tették, de ezért mindenkinek fizetnie
> kell. Ebbe már nehezebb belekötni.

Ennyi mindent nem kell belelátni imho. A zene a tied, és cserébe, hogy
annyit másolsz magadnak, amennyit akarsz, csak annyit kér, hogy azzal
a pár forinttal támogasd a szerzőt.

Üdv:

Hajdú Zoltán

*** This message has been scanned by MCAFEE eAppliance.