[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 14., Cs, 12:54:31 CEST

Chal wrote:
> Szentem 20 millio lesz..:)
B+

No comment, megyek vissza az általános iskolába.

> 300Mbit -unk van kulfold fele, ez boven eleg perpill, userszamot
> nemtom hogy mondhatok e, de amiket irtal az aranyaiban megfelel.
Az elég korrekt, nem gondoltam volna, hogy az Enternet már ennyire
feljött nemzetközi sávszélességben.

Egy dolgot azért sajnálok. Ha megnézek egy-két külföldi (amerikai) ISP-t
megtalálom szinte a teljes hálózatuk topológiáját, nemritkán a hozzájuk
tartozó forgalmi statisztikákkal együtt.

Tudod tehát, hogy mit veszel. Ha egy olyan szervert szeretnél
üzemeltetni, amelyik mondjuk X pontba forgalmaz sokat, csinálsz egy
traceroute-ot a looking glasson (tsókolom Grétsy tanárúr! :), megnézed a
statisztikájukat, látod, hogy milyen arányban van kihasználva és oda
viszed a géped.
Magyarországon gyakorlatilag az is titok, hogy melyik ISP-nek mekkora
nemzetközi sávszélessége van, azt meg már egyenesen lehetetlen megtudni,
hogy az mennyire van tele.

Sajnos nem érett még meg a szolgáltatói kör arra, hogy nyílt lapokkal
játsszon :(

> Volt hogy nem ment a BIX es a kulfoldunk 70% -os telitettseggel
> kibirta a dolgot :) Persze ez hetkoznap volt, a reggeli orakban,
> szoval nem mervado annyira, de erdekes volt.
És valószínűleg ebbe az is belejátszott, hogy a többi szolgáltató is a
nemzetközi vonalain ment, így az korlátozta a kettőtök közötti forgalmat.

> Nagyon irrealis. Tobbszaz M -es kulfoldnel mar minden esszeru
> szamolas csodot mond, teljesen egyedi megallpodasok vannak. Pl az
Ezt gondoltam, hiszen itt az sem biztos, hogy igaz, hogy a több olcsóbb.
Gondolom egy 100 Mbps külföld arányaiban véve olcsóbb, mint mondjuk egy
10 Gbps-es, mert ott drágább a technológia, illetve ellenoldalon is el
kell vezetni azt a várható forgalmat, ami átömlik.

> is szamit hogy mit veszel meg az adott szolgaltatotol. Ha mar van
> nala X db belfoldi vonalad, kozos terveitek vannak a jovore
> nezve, es van mar tole 100M kulfolded, akkor a 200M mar nem egy
> nagy lepes, anyagilag sem (aranyaiban nezve termeszetesen).
Érdekes. Köszönöm, hogy megosztod velünk ezeket.

> Igen, szerintem is naluk van a legtobb gep mo. -n. Az
> "odakoltozeseknek" pedig szamos oka van. Az egyik az hogy jol
> csinaljak amit csinalnak, ez nem vitatott :) Aztan nalunk erosen
> bejatszott hogy egyszeruen elfogyott a hely, es lepni kellett,
> ezt tunt a legjobb megoldasnak. Illetve nagyon fontos meg az IW
> fizikai elhelyezkedese. Szinte az osszes nagy szolgaltato jelen
> van az epuletben, nem beszelve a BIX -rol. Idealis ott
> szolgaltatni :)
Azért ez nevetséges a magyar Internetben. Egy kis C4 és vége. De
legalábbis egy rakás szervernek.
Mondjuk az Interware ebben is talán előbb lépett a budai colo
helyiséggel, hiszen így már mondhatja, hogy a redundáns igényeket is ki
tudja szolgálni. Volt ilyen mondjuk előbb is (Cityreach pld), de az
másnak szólt, nem a tizenezres olcsópécéhostolóknak.

> Erdekes kerdes ez is, mi pl csak a hely miatt vagyunk az IW -nel,
> egyszeruen nem fertunk el mar a sajat telephelyunkon, es olcsobb
> berelni egy jol kiepitett helyet mashol, mint egy uj sajat
> szerverteremet epiteni annak minden velejarojaval. Az infrastruktura
> tovabbra is sajat, csak par drotot huztunk az iw -hez.
Az infrastruktúra azért nem csak hálózatból áll, hanem áramellátásból,
padlóból, klímából (operátori szolgálatból), stb. Utóbbival például ha
jól sejtem így már egyáltalán nem foglalkoztok.

> Nem tudom hogy a tobbi ottlevo ISP hogy oldotta ezt meg. Viszont
> a Datanetnek tudtommal teljesen sajat szervertermei vannak.
Igen, őket kifelejtettem és biztos van még más is a nagyobbak közül,
akik már csak presztízsből sem engedhetik meg maguknak, hogy
beköltözzenek az Interware Szerverhotelbe :))

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536