[BSD] load balancing

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2004. Okt. 14., Cs, 11:25:16 CEST

Hajdú Zoltán wrote:
> Szomorú ez a magyar "egyet fizetek, de másfél jár nekem, és ha nem
> adják, elveszem" mentalitás. Egy ismerős család épp ezért zárta be
> gépkölcsönzőjét: az népek azt hitték, hogy a fizetett időre azt
> csinálnak a géppel, amit akarnak ("hisz fizettem érte, bazz'!"),
> úgyhogy az évtizedes élettartamra tervezett munkagépek egy év alatt
> szétmentek.

Nem errol van szo. Az a lenyeg, hogy ha fizetek, akkor az jar nekem, ami
a dobozra van irva. Ha eleve ugy indul a dolog, hogy nesze, ilyen
savszelessegu, ilyen forgalomkorlatu, *idoben* korlatlan szolgaltatas,
akkor OK, ez alapjan dontok.

Kepzeld el, amikor cirka ket eve elofizettem a Chello-ra, *szo szerint*
rakerdeztem, hogy lesz-e adatmennyiseg korlat. Kerek perec a kepembe
mondta az ugyintezo, hogy *nem lesz*. Ezek utan kinek milyen elvarasai
lehetnek??

Mellesleg ha a gepkolcsonzos ismerosod ugy adja a gepeit, hogy "evvel
egy nap alatt egy hektar erdot kivaghatsz", (vagy mittommilyen geprol
van szo, de mindegy), akkor ne csodalkozzon, hogy az ugyfelei tenyleg
azt is teszik, es hamar tonkremegy a gep. Ha meg nem igy hirdeti, akkor
nem ugyanarrol a jelensegrol beszelunk.

> Aki kicsit is ért a számítástechnikához, a hálózatokhoz,
> és mégis úgy érzi, neki a szó szótári értelmében vett korlátlan
> netelérés jár, ha ezt hirdeti valamelyik cég, az simán rosszindulatú.

Ja, persze, vagyis en legyek baromi megerto, meg tudjam, merre hany ora,
amikor en fizetek valamiert. Csak probaljak meg en kotni massal egy
szerzodest ilyen modon, majd hivatkozzak arra, hogy "ugyan nem ez van a
szerzodesben, de hat ez trivialis", a birosagon ugy ram huzzak a vizes
lepedot, mint a sicc. Szoval nem erzed, hogy kicsit egyoldalu ez a
meltanyossagi igeny?

mortee

--
The two basic principles of Windows system administration:
     * For minor problems, reboot