[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 14., Cs, 08:52:41 CEST

Váczi Pál wrote:
> ugyan nem en mondtam, hogy baj, de szerintem is az. a korlatlan az
> pontosan azt jelenti, amit elsore ert rajta az emberek tobbsege, nem
> pedig amit te leirtal. es valoszinuleg egy birosag is azt ertene rajta,
> merthogy ha neked igy adjak a netet, akkor errol szol a szerzodes, es
> nem masrol. ha modositani akarnak rajta, akkor erre persze van
Elhangzott a Chello 15 GB-os limitje. Számoljunk.
Vegyük azt, hogy minden nap négy órát internetezel és akkor teljes
sávszélességgel töltesz le, egyenletesen, úgy, hogy hóvégére ne lépd túl
a 15 GB-ot.

A képlet:
15*1024^3*8/432000/1024

15: GB (átszámolva bájtba)
osztva 432000-zal (14400 másodperc szorozva 30-cal, ennyi másodpercet
netezel egy hónapban)
és osztva 1024-gyel, így a végeredmény kbps-ben jön ki.

291,27 kbps.

Tehát ha napi négy órát netezel, full speeddel 291 kbps-szel tölthetsz
le, hogy elérd a hónapban a 30 órát.

Azt te is belátod azt hiszem, hogy a korlátlan nem jelentheti a
sávszélesség korlátját, hiszen az mindig korlátos. Jelentheti mondjuk az
idő korlátlanságát (ergó minden nap 24 órájában elérheted az Internetet).

Tehát. A szolgáltatás végülis korlátlan (időben), viszont korlátos
(átlag felhasználást nézve mondjuk 291 kbps-re) sávszélességre, két
korláttal:
soft limit (napi 4 órás folyamatos letöltést feltételezve): 291 kbps
hard limit: havi 15 GB

> ez tulajdonkeppen azt jelenti, hogy a 200m-at toltok fizetik a sokat
> toltok koltseget. olyan, mintha az opel azt mondana, hogy dragabban adja
> az astrat, hogy olcsobb legyen a passat, ami nyilvan igazsagtalan.
> szoval az igazan korrekt az lenne, hogy ha teljesen forgalom alapjan
> kapnad a szamlat, es a pont az atlagot toltok fizetnenek annyit, mint
> amennyibe most kerul a csomag. viszont mivel sokan nem (en se) szeretnek
> erezni, hogy minden byte-al ketyeg a lovetta, ezert kenyelembol
> elfogadhato a tol-ig fizetes, igy nem fizetsz ra sokat, vagy nem nyersz
> [...]
Megfigyelted már, hogy az embereknek semmi sem jó? Azt mondod az lenne a
korrekt, ha a szolgáltatók teljesen forgalom alapján számláznának. A
Vodafone ezt teszi, most azért szidják páran, hogy kevés a havi 200 MB
3250 forintért. A T-Mobile és a Pannon GSM még kisebb egységenként
számláz, azt már meg sem említi senki, mert annyira "igazságtalannak" tarja.

Most akkor mivan? Az se jó, ha időben korlátlan, sávszélességben
(technikai és gazdaságossági okok miatt) korlátos fix összegért és az
sem, ha időben ugyanúgy korlátlan, de minden letöltött (és feltöltött)
egységért fizetned kell.

Akkor mi a jó? :)

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu