[BSD] load balancing

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2004. Okt. 13., Sze, 23:29:12 CEST

Váczi Pál wrote:
> akivel te osszekevered oket, az a bsa/riaa/egyeb tartalmak jogvedoi. ok
> tamadnak az illegalitas miatt. ott kell vigyazni, hogy ne legyenek
> tulkapasok (bar ha az ember a szivere teszi a kezet, akkor azert be kell
> latni, hogy tobbnyire igazuk van...)

Hat, ez is megkozelites kerdese, tobb okbol is. Egyreszt, ha lopott
windowst hasznalsz, akkor a jog betujet szigoruan kovetve valoszinuleg
tenyleg igazuk van - de alkalomadtan nem art kulonbseget tenni a kozott,
hogy mindezt otthon teszed-e, es nem keresel vele penzt, vagy mondjuk
uzletszeruen, ceg kereteben, aljas modon nyereszkedve azon, hogy nem
fizeted ki a szoftver arat.

Azt sem artana figyelembe venni - es itt megint nem segit a jog szigoru
betuje, - hogy ugyanmar nevetseges, hogy itt, ahol egy ceg atlagbevetele
toredeke mondjuk egy hasonlo amerikai cegenek, fillerre ugyanannyit kell
fizetni ugyanazokert a szoftverekert. Nonszensz. (Persze tudom, sok
okbol nem kivitelezheto, hogy ne ugyanannyiba keruljon, de ettol meg
nonszensz maga a teny.) Ilyen korulmenyek kozott trivialis modon
belathato, hogy egy ceg nem engedheti meg maganak, hogy megvasaroljon
minden szoftvert annyi peldanyban, amennyi a mukodesehez szukseges.
Egyszeruen gazdasagilag nem mukodik.

Es kicsit tovabb menve, ugyan hogy is van az, hogy mondjuk a felhasznlok
kozti kozvetlen kapcsolatot hasznalo adattovabbitasi rendszereket
(kozismertebb neven P2P) egyszeruen be akarjak tiltani mindenestul, mert
*lehetseges* rajtuk keresztul illegalis zeneket, filmeket es
szoftvereket terjeszteni? Konyorgom, hol elunk, a kozepkorban?
Ugyanevvel a lendulettel a konyhakest is be kene tiltani, mert
*lehetseges* vele embert olni!!

Az ilyen jellegu problemakra sohasem megoldas az egyebkent legalis celra
teljesen hasznalhato (es jelen peldaban mellesleg az egyen szemelyes
szabadsagat novelo, es mint ilyen kivanatos) eszkoz betiltasa; egyreszt
pont mert legitim modon is hasznalhato, masreszt ugyis talalnak helyette
mast.

Ja, es akkor nem is esett szo arrol, hogy ugyan mi a francert fizetek
minden egyes megvasarolt CD es DVD utan illeteket az Artisjusnak,
mondvan hogy avval fedezem az illegalisan masolt filmek es zenek
jogdijait? Mindezt kifizetve minden tetves CD utan, amire a teljesen
sajat eloallitasu adataimat, rendszeremet, munkaimat stb. backupolom?!
(Azt mar csak zarojelben, hogy sokan latnak penzt az igy befolyt
osszegbol, de a muveszek - akiknek az erdekeit kepviselni hivatott a
nevezett tarsulat, - lenyegeben soha semmit.)

Kinek is van tobbnyire igaza, es miert is?...

mortee

UI.: bocs, kicsit felhuztam magam. az offtopic ugy tunik, a mai napon
nem gond, es erre a temara elegge haklis vagyok...

--
The two basic principles of Windows system administration:
     * For minor problems, reboot