[BSD] load balancing

Chal csaba.kollar at enternet.hu
2004. Okt. 13., Sze, 17:07:20 CEST

On Wed, 2004.10.13. at 16:06 +0200, Adam Szilveszter wrote:
> a) minden csomagar egy kalkulacio eredmenye, amiben sosem az all a
> hasznalat merteke mellett, hogy "korlatlan" mert annak nincs ara. A
> szolgaltato szamol x mennyisegu forgalommal, ami altalaban szamara
> adatmennyiseget jelent, de lehet perc is, ha valakinek percdijat kell
> fizetnie.

Sajnos nem csak ezzel kell szamolni (legalabbis adsl eseteben), es
igazabol ez masodrangu dolog. A matavnal bizony nagyon komoly
mennyisegeket kell bevallalni eves szinte ahhoz hogy valaki tudjon
hasznot kicsikarni az adsl szolgaltatasbol. Pelda:

Matav azt mondja neked, hogy oke oreg, ha a kovetkezo evben eladsz
10e db -ot, akkor megkapod nyomott aron, nagyobb hasznot tehetsz
ra. Viszont ha nem lesz meg a 10e db, akkor kifizeted a
kulonbozetet az ev lejartaval, visszamenoleg.

Namost el lehet kepzelni hogy a kulfoldi/belfoldi drot, eszkozarak
eltorpulnek amellett a problema mellett hogy hogy lesz meg a vallalt
mennyiseg. Ugye aki ebbe belevag az arra epit hogy meglesz, es ha
van mar 10e db fizeto ugyfele (akinek a vonalat nyomott aron
kapja a matavtol), akkor a legkisebb problemaja lesz az hogy hogy
ad a powerusereknek savot. Ki fogja csengetni, hidd el.
Ha meg nincs meg az userszam, akkor olyan lavina indul el hogy
abba jobb nem is belegondolni. Megteheti meg hogy nem vallal be
mennyiseget, hanem jon amennyi jon, de azon meg olyan kicsi az
arres hogy kb a szamlak postakoltsege elviszi :)
Persze emellett barki mondhatja azt hogy ok, akkor en fogok par
millat a kulfoldi savomon havonta, es korlatozom az userjeimet.
Viszont ez annyira elenyeszo osszeg, hogy a piac tobbi resztvevoje
siman meg tudja csinalni hogy nem teszi zsebre, inkabb forgalmi
korlat nelkul ad szolgaltatast az ugyfeleinek (uram bocsa nem
bovit, es tomve vannak a vonalai), cserebe maris hozza mennek
jobban. Ebben a kielezett versenyben (ahol szegeny szerencsetlen
mostohagyerek Axelero 70% -at viszi a piacnak) ez nem megengedheto
senkinek.

Termeszetesen ez csak matavos adslnel van igy, egyeb teruleten nincs
tapasztalatom (max dialup es shost, de az egy masik tortenet).

Huh, jo sokat offoltam (offoltunk) mar ossze :) Ha valakit zavar
szoljon :)

--
Chal,
mailto: chal at enternet.hu