[BSD] jail update

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 12., K, 09:20:03 CEST

Zahemszky Gábor wrote:
> Mintha Bra csinált volna ilyesmit, de majd szól, ha így van.
Próbálkoztam ilyennel, még a kezdeti 4-es időkben, de nagyon nem
működött. A mount_unionfs(8) és mount_nullfs(8) alján még mindig
szerepel a nagybetűs rész és nem hiába.

Amit többet használtam a nullfs volt. Az ftp.fsn.hu-n volt read only
bemountolva az adat a démonokat futtató jailekbe (ftp, rsync, stb.).
Aztán egy idő után azt vettem észre, hogy egyes protokollokon (pld. ftp)
néha hibás adatok mennek ki. Konkrétan volt olyan, hogy mondjuk egy .deb
fájl valamelyik más fájlból tartalmazott részeket.
Gyorsan kiderült, hogy akkor van ez, ha nullfs mountról sendfile
hívással mennek ki az adatok. Az ideiglenes megoldás az volt, hogy az
ftpd.c-ben (standard FreeBSD-s) kicseréltem a sendfile()-t mmap()-ra, a
hosszú távú pedig az, hogy azóta backend-frontendes megoldást használunk
és az NFS szerver van RO bemountolva a jailekbe.

Szóval óvatosan ezzel a kettővel :)

ui: tudtommal OpenBSD-n gyönyörűen működik, mivel ott nem változott meg
időközben a VFS layer és nem kellett (volna) ehhez igazítani a
nullfs-unionfs párost. De ez is 2-3 éves info, "akkor nekem ment" jelleggel.

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536