[BSD] lassu thinkpad display, GUI kornyezet

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Nov. 25., Cs, 08:24:24 CET

Szia!

Marton Fabo wrote:
> Hozzam kerult egy ThinkPad 570 tipusu laptop, es az az elmebeteg otletem
> tamadt (egyesek gunyos megjegyzeseit kovetoen), hogy BSD rendszert
> teszek ra. Igy szepen fel is maszott ra egy NetBSD-1.6.2, meg egy rakat
> package.

Eddig jo.

> [...]
> probaltam meg valami hasznalhato beallitast osszehozni, de nem sok
> sikerrel - mar sebesseg szempontjabol. Eloszor persze a NBSD sajat
> 4.3.0-s X-et probalgattam, es a netrol innen-onnan szedett
> XF86Config-toredekekkel kiserleteztem, de nem lett gyorsabb a szokasos
> VESA-szintu, nem-accelerated rangatasnal.
>
> Gondoltam, hogy hatha valamit fejlodott azota a vilag, most szepen
> felmaszott ra egy xorg-6.8.1, ettol vartam latvanyos javulast. Sajnos
> ellenben bar ugyanolyan remekul mukodik, de egy centivel sem gyorsabb a

<...>

Hat sajnos akkor lehet, hogy ennyi a max. Oprendszertol az ilyesmi nem
fugg gyakorlatilag, a gond az, hogy ezek szerint nem ismeri (fel) a
kartyadat, hiszen Vesa ma mar elvileg mindenhez van... a neomagic driver
manualjaban megnezted esetleg, hogy ismeri-e a konkret tipust?

> Egyebkent lenyegeben most eloszor jatszadozom olyannal, hogy egy
> hasznalhato, kenyelmes grafikus munkakornyezetet allitsak ossze BSD
> alapon. Ebben addig jutottam, hogy reszben itteni fulesek nyoman egy
> szep nagy xfce4-et feltettem ra mindenfele kis mutyurrel - szep meg jo,
> de valahogy meg nem az igazi. Ti milyen elemekbol szoktatok epitkezni -
> ha egyaltalan - GUI kornyezetileg?

Hat en - bar lehet mondani, hogy konzervativ vagyok - nem hasznalok sem
KDE-t, sem GNOME-ot, mert mindketto hw kovetelmenyeit tulzottnak tartom
es nem latom a plusz elonyt, amit jelentenek (tenyleg, emlekszik meg
valaki arra, hogy valaha azzal reklamoztak elsosorban a L***xot, hogy
nem eleg, hogy segit ha faj a torkod meg a zorrodat is tiszticcsa, hanem
meg a kornyezetnek is jo meg a fejlodo orszagoknak, mert a regi pc-ket
nem kell lecserelni? Na ez igen regen volt, ahogy elnezem... tan igaz se
volt.) hanem valami egyszeru, de funkcionalis ablakkezelot hasznalok (pl
olvwm :-) es ahhoz valogatok szoftvereket. Annal is inkabb, mert a
babaarcu csicsa a la Mac OS X / WinXP Luna nem az esetem. Szamos hasznos
es kis eroforrasigenyu eszkoz van a ports/x11* kategoriakban, erdemes
bongeszni. Szinte mindent kivalthatsz veluk, amire a modern kornyezetek
olyan buszkek, de sokkal egyszerubben es kisebb eroforras igennyel.