[BSD] lassu thinkpad display, GUI kornyezet

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2004. Nov. 24., Sze, 18:27:18 CET

Sziasztok!

Hozzam kerult egy ThinkPad 570 tipusu laptop, es az az elmebeteg otletem
tamadt (egyesek gunyos megjegyzeseit kovetoen), hogy BSD rendszert
teszek ra. Igy szepen fel is maszott ra egy NetBSD-1.6.2, meg egy rakat
package.

Nos a kerdesem az avval kapcsolatos, hogy marha lassu a
kepernyokezelese. Ez egy neomagic videovezerlo (valami NM2200), es erre
probaltam meg valami hasznalhato beallitast osszehozni, de nem sok
sikerrel - mar sebesseg szempontjabol. Eloszor persze a NBSD sajat
4.3.0-s X-et probalgattam, es a netrol innen-onnan szedett
XF86Config-toredekekkel kiserleteztem, de nem lett gyorsabb a szokasos
VESA-szintu, nem-accelerated rangatasnal.

Gondoltam, hogy hatha valamit fejlodott azota a vilag, most szepen
felmaszott ra egy xorg-6.8.1, ettol vartam latvanyos javulast. Sajnos
ellenben bar ugyanolyan remekul mukodik, de egy centivel sem gyorsabb a
dolog.

Nektek van tapasztalatotok ilyesmivel? Ez a chipset ugy ahogy van le van
tojva az X rendszer reszerol, vagy esetleg meg szamithatok valami
javulasra ha FreeBSD-t, vagy esetleg Linuxot teszek ra, es azt probalom
beloni. Vagy esetleg van valami buvos, valamelyik sarokba elbujt modul
vagy parameter, amitol csodak-csodaja, valoban 2D-gyorsitott modban
menne a cucc?

Egyebkent lenyegeben most eloszor jatszadozom olyannal, hogy egy
hasznalhato, kenyelmes grafikus munkakornyezetet allitsak ossze BSD
alapon. Ebben addig jutottam, hogy reszben itteni fulesek nyoman egy
szep nagy xfce4-et feltettem ra mindenfele kis mutyurrel - szep meg jo,
de valahogy meg nem az igazi. Ti milyen elemekbol szoktatok epitkezni -
ha egyaltalan - GUI kornyezetileg?

thx
mortee

--
The two basic principles of Windows system administration:
     * For minor problems, reboot