[BSD] samba ports gond

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Nov. 15., H, 13:56:57 CET

Szia!

vas.peter at axelero.hu wrote:
> Következő volna a kérdésem (lehet, hogy tök egyszerű, de nem
> találtam rá magyarázatot.)

Ez tkp ket kerdes, igy szedjuk ketfele.

> Szeretném a samba-t (/usr/ports/net/samba3) letölteni és
> telepíteni a ports listából,  azonban a szerver ahonnan
> leszedné (us3.samba.org) hosszú ideje nem elérhető.  Proxy
> mögött vagyok, de a fetch konfigolva van, műxik is a ports
> letöltés, másik csomaggal kipróbáltam. Azonban a samba-t,
> nem tudom leszedni, hiába frissítettem a ports listát, akkor
> is ugyanarra az URL-re menne.
> Kérdésem a következő: hogyan lehet átírni a samba3-nak  a
> MASTER_SITE-ot, mert valszeg onnan akarja venni a
> beállításokat, amik már nem élnek.

Vagy az egyes Makefile-okban, vagy, ha egy gyakrabban hasznalt cimrol
van szo, esetleg nem is egyrol, hanem tobb tukorrol, ami nepszeru
szoftverek eseteben gyakori, akkor ...

> A Makefile-on belül a
> MASTER_SITE-ra sajna nincs URL, csak egy változó, azaz
> máshonnan veszi, csak nem találtam meg, honnan.

az /usr/ports/Mk/bsd.sites.mk allomanybol. De ott rendszerint tobb URL
is szokott megadva lenni egy valtozo feloldasakent, igy ha az elso nem
megy akkor tovabblep es probalja masutt. Igy pl a Samba eleresere is van
vagy 10 cim megadva, amibol az altalad megadott csak az elso. Vajon
miert nem probalta nalad a tobbit? Mennyi ideig vartal a fetch
folyamatra? Mert ha pl DNS problema van egy gepnel, vagy igen lassan
valaszol a szerver, akkor akar 1 percbe is beletelhet, mire a fetch
timeoutol es tovabblep a kovetkezo lehetseges URL-re... na mind1, a
magad dolgat megkonnyitheted azzal, hogy a MASTER_SITE_SAMBA valtozo
erteket a kornyezetben feluldeinialod igy:

env MASTER_SITE_SAMBE=http://hu.samba.org/samba/ftp/%SUBDIR%/ make install

vagy ha allandositani szeretned (es miert ne) akkor az /etc/make.conf
allomanyba ird bele azt a sort, hogy

MASTER_SITE_SAMBA=blabla

es kesz.

> Ha leszedtem
> a csomagot és manuálisan akartam lefordítani és telepíteni
> nem szerette, valami miatt akkor is az ftp-n kereste volna.
> Segítséget előre is köszönöm!

Mondjuk ilyen nagyon pontatlan hibaleiassal sajnos semmit sem segitesz.
A pontos hibauzenetek nelkulozhetetlenek, ezert vedd a faradagot, hogy
leird oket, mielott valamit kerdezel. Marcsak azert is, mert ha valaki
segit neked, akkor ennyivel legkevesebb tartozol neki.

Egyebkent bovebb informaciokat a FreeBSD Porters Handbook-ban lehet
ezekrol a dolgokrol talalni(www.freebsd.org) vagy a ports man oldalon.