[BSD] Szünetmentes

NEUROFiRE neurofire at fey-progress.hu
2004. Nov. 12., P, 15:55:11 CET

On Thu, 11 Nov 2004 15:43:39 +0100
Auth Gábor <auth.gabor at enaplo.hu> wrote:

>   Hmm... ez nem ,,veszélyes'' egy kicsit? Ha éppen akkor jön akár
>   egy perc
> áramszünet, amikor teljesen ki vannak sütve az akkuk? Vagy két
> akkutelepe van, és felváltva süti ki?

Van olyan is.

>   Egyébként szerintem a savas ólomakkukat nemigen kell kisütni... ha
>   nem  ilyen van benne, akkor lehet, hogy mégis megéri... :)

Egesz pontosan kotott elektrolitos olom-savas akkumulatornak hivjak
oket (legjobb tudomasom szerint).
A rendszeres toltes-kisutes valoban hasznal neki (btw nem kell
havonta, nalunk melohelyen 2-3 havonta jelenik meg egy faszi, aki
elvegzi a muveletet, mondjuk ez nem eppen egy home/office kategorias
rendszer, fel epulet, ~100kW fogyasztassal elmegy rola 45 percig).

Ezen kivul fontos az allando, 21-23 fok koruli homerseklet is. Ez is
jocskan megnoveli a kiveheto aramot es az elettartamot is!
Ha vmi UPS-t veszel, akkor celszeru beallitani a toltoaramot is,
ugyanis a UPS-ek rendszerint tultoltik az akkukat, amitol azok
melegenek, csokken a kapacitasuk es az elettartamuk. Mondjuk cserebe
gyorsabban elerik a megfelelo toltottsegi szintet, de ket ev mulva
lehet cserelni oket...

NEUROFiRE