[BSD] Ethernet kartya

Zsolt Sztankay stan at mail.datanet.hu
2004. Május. 18., K, 09:12:33 CEST

Szia!

MK> Ize... szerintem nagyon rossz lenne, ha a halokartyan erkezo
MK> packetek egybol a diszkre csapodnanak be.
Nem is erre gondoltam. Akkor finomitom a "rajzot". ;-) Packet utvonal:

kabel, kartya memoria, interrupt, kernel, gep memoriaba masol, kernel,
packet feldolgozas

ehelyett lehetne DMA-val (vagy tolem barmi masnak is hivhatjuk):

kabel, kartya egybol gep memoriaba irja, interrupt, kernel,
packetfeldolgozas

Tehat a vege nem egybol diszk, hanem ugyanugy a kernel es a packet
feldolgozo resz, csak az oda eljutas modja mas. Tehat egy memoria
masolast lehet sporolni. Durvan hasonlo lehet az ATA eseten a PIO es a
DMA uzemmod kozotti kulonbseg.

Most azon gondolkozom, hogy ket gepet cross kabellel osszekotni es ugy
kiprobalni a POLLING-ot, illetve ezt az egeszet. Ebben az esetben
semmilyen egyeb eszkoz nem szol be, hanem a ket kartya vallat-vallnak
vetve kuzdenenek. Mint a regi szep idokben... ;-)

Udv,
Zsolt