[BSD] Ethernet kartya

Marton Kenyeres mkenyeres at konvergencia.hu
2004. Május. 17., H, 16:59:32 CEST

On Monday 17 May 2004 15:21, Zsolt Sztankay wrote:
> Sziasztok!

Hello,

> Ha le akarok vele szedni valamit 100-as halon keresztul ncftp-vel (ez
> tunt a leggyorsabbnak), akkor 8.5-9 MB/s fole nem akar menni es az
> interrupt meg 85-90% tajan mozog a top-ban.
> Mivel a 100-asba tobbnek kene belefernie, mint a 8.5-9 MB/s,
> szerintetek mit celszeru a gepen cserelni? Es persze mire... :-) Magat
> a gepet gyorsabbra, vagy esetleg van-e olyan halokartya, amely kevesbe
> hasznalja az interruptot es lehet valahogy "inkabb" DMA-val hajtani?
> Vagy esetleg FBSD-n belul lehet valamit tuningolni?
>
> Roviden, net gyorsitas lenne a kerdes. :-)

> [...]

Azert a 9MB/s = 72Mb/s mar nagysagrendileg kozeliti a halozat max sebsseget.
Szerintem siman lehet a szuk keresztmetszet a vinyo valamelyik oldalon.
(Mondjuk a te UDMA33-as quantumod). Ha vinyon belul masolsz, mekkora
sebesseget tudsz elerni?

Mas: amennyire tudom (a szakertok majd kijavitanak) a DMA valami egesz masra
valo mint az interupt. Az irq-val azt jelzi a kartya a rendszernek, hogy
valamit kene csinalni, pl. tele van a buffer. Hogy aztan azt DMA-val vagy
postagalambbal viszik at az adatot a memoriaba, szinte mindegy :)

Ami javithat a CPU terheles/atviteli sebesseg mutatokon az az un. polling.
Ebben az uzemmodban le vannak tiltva az interuptok es a driver rendszeresen
(clock interruptonkent legalabb egyszer) `megkerdezi' a kartyat, hogy akar-e
valamit. Sajna ezt csak keves driver tudja (meg), de pl itt:
  http://people.freebsd.org/~ru/patches/polling.patch
van egy patch, ami az rl drivernel is lehetove teszi a polling hasznalatat.

udv, m