[BSD] FreeBSD 5.2.1: PNP probléma

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Május. 15., Szo, 22:47:05 CEST

Szia!

On Sat, May 15, 2004 at 06:15:47PM +0200, Sebestyén Gábor wrote:
> Az alábbi sorok jelennek meg a "dmesg"-ben boot-kor. Persze az ősrégi
> SoundBlaster ISA PNP-s kártya miatt sír:
>
> sbc0: <Creative ViBRA16C> at port 0x388-0x38b,0x330-0x331,0x220-0x22f
> irq 5 drq 5,1 on isa0
> unknown: <PNP0501> can't assign resources (port)
> unknown: <PNP0501> can't assign resources (port)
> unknown: <PNP0400> can't assign resources (port)
> unknown: <PNP0700> can't assign resources (port)
> unknown: <PNP0303> can't assign resources (port)
>
> Valami gyors tipp, mit felejtettem el beállítani?
> Hálás köszönetem a szakembereknek! :D

Valoszinuleg semmit. Az a kartya ismert volt arrol, hogy szamos konfigot
exportalt ki az ISAPnP proba soran es aztan persze csak egyet kellett
belole hasznalni nyilvan amitol mukodott is. Ez itt ugy tunik megvan. A
kartya gondolom egyebkent megy szepen ahogy kell. A "can't assign..."
kiirasok egyebkent nem a kartyatol jonnek szerintem (de ha nagyon
kivancsi vagy utananezhetsz, hogy mi a PnP ID-je) hanem ilyenektol, hogy
VGA kartya, AT billentyuzet stb. amiket mar a boot soran elobb
bekonfigolt de most meg egyszer megtalal. Ez akkor szokott lenni, ha nem
vagy nem rendesen tamogatott az ACPI a gepeden (marpedig az SB-hez
asszem direkt ki is kell kapcsolni az ACPI-t legalabbis eppen ezt
olvastam tegnap a kinti listan) mert akkor a "regi modon" is keresi az
eszkozoket es meg is talalja, ha az eszkoz mindaketfele keresre
valaszol. De ekkor sincs gond, felismeri a kernel, hogy ez
mar volt es tovabblep. Sima ACPI rendszer eseten ezek az uzenetek mar
nem latszanak, pl mar nalam se, de regrol meg emlekszem rajuk.

La vida es una flor