[BSD] Administrativia (volt: openbsd transparent pf)

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Május. 8., Szo, 14:31:24 CEST

Robert Nagy wrote:
> Még csak az kéne, hogy a ti elvárásaitoknak kene megfelelni. ehhe
> Nem erre vartatok? Hatpf a lehetosegek nyiltak, senki nincs korlatozva.
A közösségek általában olyanok, hogy felállítanak magukon belül bizonyos
normákat. Etikai, morális, stb, teljesen mindegy.
Aki ezeket nem tudja tartani, általában kikerül a közösségből. Vagy
azért, mert a közösség akarja így, vagy azért, mert az illető (elege
lett, nem érzi jól magát).

Ilyen közösség a társadalom is, amelynek a kialakult szabályrendszerét
általában el szokás fogadni. Ha nem teszed, előbb utóbb kiszorulsz abból is.

Szerintem nem érdemes szembe menni a tömeggel. Attól, hogy
beilleszkedsz, még lehetsz egyéniség.

> Attól még hogy valaki egy nagyon nagy fa*zfej (mint pl en) es en
> ezt be is vallom. Ilyen vagyok, nincs mit tenni. Attol meg ugyanugy
> nyujhat ertekes munkat akarmilyen open source projectnek. Milliónyi
> peldat lehetne erre felhozni. Es ez mindehol igy megy nem csak az
> open source vilagaban.
Megmondom őszintén, nem sok olyan open source projektet láttam eddig,
amit csupa faszfej alkotott. Többé-kevésbé mindegyikben volt pár (ebben
például az OpenBSD-sek egészen jól állnak), de nem ez a jellemző.
Ha megnézed a saját választott open source templomodat, amelynek hitében
teljesen elmerültél, láthatod, hogy ott is vannak olyan emberek, akik
tudják, hogy mire jó az általuk fejlesztett eszköz és mire nem. És
vannak olyanok is, akik ezt nem hajlandóak belátni. Utóbbiak csak
nevetségessé teszik magukat azok szemében akik mélységében látnak át
problémákat, akik mondjuk több éve, évtizede működtetnek olyat, amiről
az adott ember még csak álmodni sem tud.

Azt egyébként, hogy ez mindenhol így lenne (utolsó mondatod) kétlem.
Hidd el nekem, hogy előbb-utóbb mindenhol megunják a renitenskedőket,
még akkor is ha azok egyébként a szakmájukban a legjobbak.

> Onnan irok mailt, ahonnan es amikor akarok. Ez nem egy projectre vet
> rossz fenyt, de en ezt mar masnak is elmondtam. Es a franc fog azzal
> foglalkozni, hogy mindig atirjam a From ot.
Majd ha elmész dolgozni valamelyik komolyabb cégnél, akkor ezt is beléd
verik. Ha máshogy nem, majd a jogászok, akik aláirattak veled belépéskor
egy szép hosszú szerződést, amelyben arra is kitértek, hogy miképp
képviselheted a céget és ha véletlenül magánvéleményt írsz, amely
másokra névze bántó a cég nevében, akkor milyen szankciókat varrhatnak a
nyakadba.
Komoly cégnél komoly összegek is szoktak szerepelni :-O

> Es nem pereltek be?
Nem ismerem a konkrét esetet, de gyanítom, hogy az illető rendelkezett
kellő intelligenciával ahhoz, hogy le tudja vonni magában a konzekvenciát.

> PS: Remelem ez az email cim megfelel az *elvárásaidnak* kedves sziszi
>     barátom. (megfelelt volna ha nem varna engedelyre)
Azt hiszem őt nem különösebben érdekli milyen címet használsz, csak
annyit mondott, hogy ezzel minősíted az OpenBSD-seket és magadat is.
Érdemes megnézni, hogy a többi fejlesztő milyen e-mail címről ír a
levelezési listákra. Még legmegátalkodottabb szűklátókörűek sem
@openbsd.org-ról. (najó, leszámítva Theo de Raadtot, akinél azért
mostmár van begyöpösödöttebb a csapatban :)

A végén még kiharcoljuk, hogy legyen bsd-hu-flame is :))))

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)           phone @work: +361 210 1415/127