[BSD] fbsd upgrade

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Már. 31., Sze, 09:12:04 CEST

Szia!

Pal Vaczi wrote:

> es nem lehet ezeket a nyitott kapcsolatokat/fileokat (ahogy csongor is
> javasolta) valahogy egyszeru eszkozokkel minimalisra csokkenteni, ami
> mar nem zavarja?

Erre nincs nagyon modszer azon kivul, hogy mindent leallitasz elotte es
aztan bizakodol. Vegulis van amikor menni fog. Meg ha csak a kamraba
kell kimenni akkor vegulis nem olyan nagy ut. De akkor eppen mar
eloszorre is kimehetsz a kamraba es akkor megsporolsz magadnak egy nagy
adag szivast. Na mindegy ki hogy szereti.

> ez csak egy kis hazi szerver, azt allitok le benne es
> akkor, amikor akarom. vegul is single userben is fut nehany dolog...

De a halozati szolgaltatasok nem. Pont ez a lenyeg.

> persze az ssh-val nem lehet mit tenni, annak nyilvan mennie kell. de ha
> ahhoz eppen nem jott ki upgrade, akkor talan ez meg beleferhet, nem?

Itt valamit nem ertek. :-) Ha olyan javitas van kinn, ami miatt (vagy
barmi mas miatt) ugy dontesz, hogy egy teljes rendszerfrissitest
csinalsz, akkor az mindent le fog cserelni akar jott ki hozza valami
akar nem. Tehat az sshd se "fer bele" mert az is le lesz cserelve
mindenkeppen. Ha nem olyan javitas vn kinn, akkor nem kell az egesz
buildworld/installworld jatekot vegigcsinalni, igaz persze hogy akkor
viszont nagyon kell erteni hozza, hogy mi mivel fugg ossze. De ez amugy
is nagyon ajanlott.

> kernelforgatasnal is? ott eddig sose mentem single modba, de mintha a
> handbook se irna, csak az installworldhoz?

De amikor ujrainditod a gepet, akkor egesz addig nem lesz hozzaferesed
egyaltalan, amig az sshd el nem indul. Amire vizsont igencsak varhatsz,
ha mondjuk az uj kernel boot kozben elhasal. Persze turelem rozsat terem
:-) Es persze nyilvan ha csak a kamraig kell kimenni akkor az nincs
olyan messze. De megint, akkor mar miert nem igy kezdunk?

> ez nalam otthon nyilvan nem jatszik, ugyhogy ha nincs mas lehetoseg,
> akkor marad a szerver mozgatasa...

Biztonsagos lehetoseg nincs. Ha a kerdes csak annyi, hogy idonkent egy
sikertelen frissites miatt ki kell menni a kamraba a gepert, akkor
nyilvan be lehet vallalni jo az a kis testmozgas. De akkor ugyanaz a
testmozgas preventiv jelleggel es egy billentyuzettel is megejtheto (egy
olcso monitor ami szinte mindig ki van kapcsolva lehet is ott akar) es
akkor nemcsak latni fogsz mindent hanem be is tudsz avatkozni. Egyebkent
hazi hasznalatra es nem nagy tavolsagra egy billentyuzet-eger atkapcsolo
(KVM switch) is megoldas, amivel lehet a ket gep kozott megosztani a
billenytuzetet/egeret.