[BSD] foo

Szabó Zsolt szabo_zsolt_ at freemail.hu
2004. Már. 22., H, 06:20:38 CET

Üdv!

Nemrégen raktam fel a FreeBSD 5.2.1-est a Debianom mellé.
Persze felmerült bennem a gondolat, hogy egy közös home partíció ill.
swap jó dolog lenne.
Először fat-et használtam, home partíciónak, ami szépen működött a saját
korlátai között. Aztán megpróbálkoztam az UFS1-el, de a Linux az első
írási kísérletnél csúfosan megbukott.
Következő az ext2 volt, a BSD szépen írja/olvassa, csak nem győzöm
fsck-zni a partíciót:-)
Szóval egyik sem tűnik az igazinak. Meg persze kiderült, hogy az 1000-es
uid-et a FreeBSD a ro mount-oknak tartja fent.

Az érdekelne, hogy nincs-e vkinek vmi ötlete, hogyan lehetne ezt
értelmesen megoldani. Ugyanis nem szeretnék a fat-hez visszatérni:-)
A swappel az a gond, hogy automatikus partíció-kiosztást kértem, és az
egy UFS2 slice-nak a közepén van vhol:-( Ezt meg ugye Linux-ból tutira
nem tudom elérni, legfeljebb egy újat lehet csinálni helyette.
Igen, csináltam is egy loopfs-t az mdconfig/bsdlabel/newfs parancsokkal,
de ezt Linux alól nem tudtam beolvasni.
Van erre vmi mód? Mert akkor a közös fat partícióra tudnám rakni a
swap-et fájlba, a régi UFS swap-et pedig elhasználnám másra.

És még vmi:
Van egy régi Pinnacle PCTV kártyám, ami Linux alatt nagyon szépen
működik. Az xawtv honlapján láttam utalást rá, hogy esetleg a bktr-el is
működne FreeBSD alatt. Nosza, mindjárt ki is próbáltam, a legnagyobb
meglepetésemre egy kldload bktr és xawtv felrakás után
volt képem, csak kissé akadozott, meg hibás volt, stb. Persze ezt
a hiányzó nvidia driverre fogtam, és kernel fordítás után fel is raktam.
De most bootoláskor megtalálja a kártyát, csak arról panaszkodik hogy
ismeretlen vendor, és nem is hozza létre a /dev/video0 bejegyzést:-(
A furcsa az, hogy most már a GENERIC kernellel sem megy a dolog??

Huhh, ez jó hosszúra nyúlt.
Így elsőre persze sok minden tetszik a BSD-ben, jópár dolog nem annyira,
de majd meglátjuk:-)
Előre is köszönök minden segítséget.

	Zsolt

Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu