[BSD] 5.2.1 frissites

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Már. 18., Cs, 09:55:02 CET

Szia!

Zsolt Sztankay wrote:

> Ehhez meg annyit hozzavesnek, hogy ha 'boot -s' paranccsal maszol be,
> akkor eddigi tapasztalataim szerint csak a root filesystemet mountolja
> be es azt is read-only.

Igy van. Ez direkt van, mert ennek a celja az, hogy a rendszergazda
problema eseten tudjon a rendszerrel akkor is kezdeni valamit, ha pl mar
nem is lehet az egyes fajlrendszereket irhatoan felcsatolni mert pl
megserultek. A single-user modban persze a rendszergazda azutan szabad
kezet kap abban, hogy mit tesz tovabb.

> Azaz ha pl a /usr masik slice-on van, akkor nem
> latod sem a /usr/local/bin/bash-t (en ezt szeretem...)

Igy van. Ezert es azert, mert a library-k is altalaban nem a / particion
vannak, nem ajanlott dinamikusan linkelt shelleket hasznalni rendszer
helyreallitasnal (a bash eppen nem ilyen szerencsere) egyebkent
szerintem az alaprendszerben levo tcsh egeszen jol hasznalhato, de ez
nyilvan izles kerdese.

> es persze a
> /usr/src-t sem. Ugyhogy ilyenkor sima /bin/sh-val be kell menni, utana
> mount -a -rw
> su -l
> export TERM=cons25

Hat azert ha igenyes vagy akkor nem zuzol csak ugy ra a mounttal, hanem
elobb megbizonyosodsz arrol, hogy ez biztonsagos:

fsck -p

es persze a swapot is aktivalni celszeru ha van:

swapon -a

esetleg beallitod a pontos idot

adjkerntz -i

> Persze ez lehet, hogy csak nalam igaz.

Nem ez mindenkinel igy van mert ez a dokumentalt viselkedes :-)

> Persze ha mindez valahogy kikerulheto, csak en nem jottem ra, akkor
> annak az informacionak nagyon orulnek. :)

Nem celszeru kikerulni, mert a make installworld minden alaprendszer
allomanyt kicserel, ami nehez tud lenni akkor, ha az allomanyt mondjuk
eppen egy daemon hasznalja, vagy egy masik felhasznalo... es akkor ott
maradsz egy felig frissitett redszerrel.