[BSD] Touchpad

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Már. 15., H, 14:09:35 CET

Szia!

On Mon, Mar 15, 2004 at 12:31:14PM +0100, Kovács Zoltán wrote:
> Sziasztok,
>
> A notebookomon nvidia meghajtót használok XFree86 mellé. Minden megfelelően
> möködik rajta csak a ALPS touchpaddal van egy apró gond. Mozgatja a kurzort
> de a klikkelésre nem reagál.

Mármint az ütögetéssel szimulált klikkelésre ezek szerint. Ami gomb van
hozzá az gondolom működik.

> A XF86Config állományban az alapbeállitást
> használom
>
> Section "InputDevice"
>   Identifier "Mouse0"
>   Driver "mouse"
>   Option "Protocol" "Auto"
>   Option "Device" "/dev/sysmouse"
>   Option "ZAxisMapping" "4 5"
>   Option "Emulate3Buttons" "yes"
> Endsection

Ez jó, de nem speciálisan a touchpadhez.

> de ha kiveszem a 3. gomb emulációt akkor sem reagál az ujjbeggyel való
> ütögetésre. A listákon ugyanarra a notebookra FeeBSD 5.x alatt héha a
>
> Option "Device" "/dev/ums0"

Hát ez biztos nem jó

> illeve a
>
> Option "Device" "/dev/psaux"

Ez ellenben lehet akár jó is.

> opciókat adják meg. Kipróbálnám ezeket is, nekem azonban egyik eszköz sincs
> meg a  /dev jegyzékben. 5.2.1-et használok aminél már nincs MAKEDEV, ha jól
> tudom, hanem az OS automatikusan hozza létre az állományokat a megfelelő
> meghajtókhoz. Létre tudom hozni ezeket az eszközöket 5.2 alatt is?
> Köszi.

Amennyire én tudom, alapból nincs támogatás a touchpadekhez, mint
olyanokhoz hanem simán PS/2-es egérként kezeli őket. Valami
patcheket láttam időnként a freebsd-mobile levlistán amikkel közelebb
lehetett jutni a megoldáshoz, de persze csak azoknál a modelleknél, ahol
egyáltalán hajlandó volt rendesen menni és nem csak összevissza ugrált
meg random klikkelt. A tied úgy tűnik jó. De hogy hol voltak ezek a
patchek meg, hogy jók voltak-e 5.2.1-hez azt nem tudom. Mondjuk ha nem
voltak jók sem lehet nehéz őket felhozni a megfelelő szintre. Keress a
www.freebsd.org oldalon a Mailing list search részben az "Alps" meg a
"touchpad" szavakra valószínű meglesz valahol.

Üdv:
Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest