[BSD] ARP+BRIDGE+IPFW

Krisztián Oroszi oroszi_krisz at hotmail.com
2004. Már. 11., Cs, 18:33:07 CET

Sziasztok!

A következő számomra még problémával szembsültem:

Adott egy 3 ethernet interfaces rack PC amin FreeBSD 4.9 fut. IPFW 2
bekacsolva.
A három hálókártáyból kettő <eth1> és <eth2> brdige modban  van
összekapcsolva. Promiscous modban futnak nincs IP jük. a harmadik vagyis els
<eth0> kárty normál modban fut  dhcp től kap IP címet.
<eth0>  és <eth2> ugyanarra a hálózatra vannak kötve. <eth1> re egy win2000
host van kapcsolva az is dhcp vel kap ip címet.

A következő hibaüzenet jelenik meg időnként a konzolon:

/kernel arp: <eth0_MAC CÍME> is using my IP address <eth0_IP CÍME>!
/kernel arp: <eth2_MAC CÍME> is using my IP address <eth0_IP CÍME>!

/kernel arp: <eth0_MAC CÍME> is using my IP address <eth0_IP CÍME>!
/kernel arp: <eth2_MAC CÍME> is using my IP address <eth0_IP CÍME>!

Mi lehet a baj?

Egyébként minden működik.
A tüzfalmban nincs olyan szabály ami befolyásolná a brdige interfacek
valamelyikéről eth0 való áramlást de erre szerintem nincs is szükség. Vagy
tévedek? Lehet h ez a baj?
Lehet hogy az hogy két interface azonos fizikai szegmensre kapcsolódik?

Segítségeteket előre is köszi!

Üdv
Krisz

The new MSN 8: smart spam protection and 2 months FREE*