[BSD] A DHCP filozofiaja

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Már. 2., K, 15:38:15 CET

Kovács Zoltán wrote:

> Ezt nem tudtam. Nekem úgy rémlik, hogy Linuxot alkalmazva egész nap
> ugyanazon a néven elérhettem el a gépem. De én nem hiszem, hogy ez a klinest
> futtató operációs rendszertől függ. Ezek a szerint a DNS server Linux alatt is
> cserélgethette az ugyanazon a névhez tartozó cimeket csak nem vettem észre.

Ez két teljesen külön dolog. Először azt írtad, hogy az a bajod, hogy
amikor a cím változik, skkor nem változott a név is vele együtt. Most
meg azt írod, hogy a név maradjon állandó. Szóval? Vagy csak az volt a
gondod, hogy amikor a gép offline, akkor miért nem "localhost"-nak hívják?

Azt is meg lehet oldani, hogy a név ne változzon a változó IP ellenére
se, errevaló a dinamikus DNS.

> Azt hiszem, hogy félréthetően fogalmaztam. Ha mondjuk éppen nem dolgozom a
> notebbokon, hanem egy gépről viszek át adatokat rá, ami mondjuk elég hosszú
> ideig eltarthat, valahogy figyelenem kell arra, hogy időközben megváltozhat az IP
> cim.

Ez világos. Ezt onnan fogod észrevenni, hogy a kapcsolat megszakad,
legkésőbb :-)

> A kérdés az, hogy mit látok kivülről, ha a cim megváltozott. Használhatom-e
> ugyanazt a külső nevet, mint előtte, vagy a DNS server ezt a nevet is
> megváltoztatja.

Ha a DNS statikus, tehát egy adott címhez egy adott név tartozik, ami
általában igaz, akkor a címmel változik a név is. Ha a DNS dinamikus,
akkor meg lehet neki mondani, hogy az adott névhez most milyen cím
tartozik. Pl a közkedvelt dyndns.org ilyen szolgáltatás. A nevet
egyébként nem "változtatja" a DNS szerver, csak onnan kell lekérdezni.

> Ha igen, akkor mindig figyelnem kell, hogy milyen nevet adott a
> DNS server a kivülről való eléréshez.  Jól látom ezt, vagy teljesen félreértettem?

Jól, és erre a problémára való a dinamikus DNS. Van ilyenhez való kliens
  FreeBSD-re is, a ports kollekcióban.

Üdv: