[BSD] A DHCP filozofiaja

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Már. 1., H, 20:56:02 CET

Szia!

On Mon, Mar 01, 2004 at 05:30:10PM +0100, Kovács Zoltán wrote:

> Tehát azt érdemes csinálnom, hogy a állandóan kiolvasom a dhclient.lease
> állományból az aktuális host-name opciót és beirom a promptba?

Vagy a DNS-bol is lekerdezheted. Nekem ez jobbnak tunik, mert akkor is
mukodik, ha a szerver nem kuld hostnevet.

> Ez azt jelentené, hogy anélkül, hogy bontanám a hálózati vonalat a DNS server
> idönként  váltogatja a gépem IP cimét és  ilyenkor pedig újra irja a lease
> állományban a host-name opciót?

Igy van. Amikor a lease lejaroban van, akkor a kliens megprobalja
ujrakerni, vagy ha ez nem sikerul, akkor ker egy ujat.

> Ha DNS server ki tud osztani mondjuk 15 különböző cimet ami azt jelentené, hogy
> mind a 15-höz egyenként kell hozzá rendelnem  a  dhcp-2.home.network nevet,
> hiszen nem tudhatom, hogy legközelebb éppen melyiket kapom meg, nem?

Nem ertelek azt hiszem. Miert lenne jo, ha cimtol fuggetlenul mindig
ugyanaz lenne a nev? Hiszen eppen azt akartad, hogy a nev a cimeddel
egyutt valtozzon nem?

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest