[BSD] SendMail probléma

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Jún. 29., K, 21:51:12 CEST

Szia!

On Tue, Jun 29, 2004 at 09:21:48PM +0200, Nagy László Zsolt wrote:
> Ami azt illeti, a /etc/mail könyvtárban van egy Makefile ami nálam tudja
> ezeket is:
>
> stop restart start-mta stop-mta restart-mta start-mspq stop-mspq
> restart-mspq

Amibol konfig allomanyt egyik se general :-) De valoban, ezek is hasznos
funkciok.

> Ez érdekes. Nálam sendmail.cf nem létezik. Ezzel szemben az

Ezt erosen ketlem, mert enelkul a sendmail el sem indul. Keress ra
nyugodtan, ott lesz az valahol, leginkabb az /etc/mail konyvtarban. De
nem baj, neked ugyse ezt az allomanyt kell kezzel szerkeszteni (ezert
van a sendmail.mc amibol m4-el generalodik a masik) ugyhogy csak annyi
erdekes, hogy minden .mc-ben megcsinalt valtoztatas utan a .cf ujra
kell, hogy generalodjon es a sendmailt ujra kell inditani.

> <eredeti_domain>.mc-ben
> csak úgy nyüzsögnek a FEATURE-k. Én ez elo"l szedtem ki a dnl-t:
>
> define (`confCW_FILE' , `-o /etc/mail/local-host-names')

Ez is jo, de nem mond sokat, csak annyit, hogy amennyiben hasznal ilyen
allomanyt, akkor azt keresse a megadott eleresi uton. De mivel magatol is
itt keresi (a doksikban fel vannak sorolva az alapertelmezett utak)
ezert ez tkp redundans...

> Akkor ez most nem kell? Az általad írt FEATURE tényleg nem volt benne.
> Beletettem, és generáltam a cf-et (make clean; make cf; make install;
> make restart) de nem megy így sem.
> Az hibaüzenet változatlan. :-(

Ez akkor meg nem eleg. Kell az is, hogy az uj nev a DNS-ben legalabb
helyileg benne legyen, vagy legalabb az /etc/hosts allomanyban
szerepeljen. A sendmail ugyanis indulaskor eloszor vegignezi az osszes
halozati csatlakozast, mindegyiken megnezi, hogy ott hogy hivjak a
gepet, majd ebbol epit fel maganak egy kepet arrol, hogy mely cimert
felelos o. Igy ha a domain nevedet amit hasznalnal a cimzesben nem
talalja egyik modon se a sajat gephez hozzarendelve (magyaran a helyi
gep egyik neve se az) akkor nem fogja elfogadni a levelet. Nekem pl
itthon van egy nem igazi es csak belso hasznalatu domainem, amit a helyi
DNS ismer, a sendmail pedig ezzel a helyzettel teljesen elegedett: az
osszes aldomainba tudok kuldeni leveleket rajta keresztul. Meg a
local-host-names allomany sincs nalam meg, de ez persze nem art.

Ezert azt javaslom, hogy vagy a DNS-edbe vagy az /etc/hosts-ba vedd fel
a gepet az uj domainben ervenyes neven is.

> Annyira bonyolult ez az egész, nagyon sok config file van. :-(

Igen elsore nehez tud lenni, plane ha valaki egyszerre kenytelen
ismerkedni az Internet szerverek ket nagy oregjevel, a BIND-el es a
sendmaillal :-)

BSD: An Operating System, Not a Religion.