[BSD] bsd help

Robert Nagy robert at openbsd.org
2004. Jún. 23., Sze, 12:01:54 CEST

Stardate [040623 11:39]. Mohacsi Janos of Borg wrote:

> Ez ugyebar eleg regen volt. Azota, ha ilyen fontos valtozasok vannak,
> akkor jon bejelentes, hogy mire kell figyelni... /usr/ports/ alatt is van
> UPDATING -amit erdemes olvasgatni.

Ennek csak orulni tudok.

> Nekem ilyen problemam nem volt.
Nekem eleg sokszor. Neked lehet azert nem volt mert utanna fixeltek a
problemat te pedig updatelted a portot.

> Felvetetted ezt a problemat ports listan? Javasoltal megoldast?
Persze nemreg beszeltem nectar@ al es o mondta hogy ok nemigazan fixelik
a release mellet taggelt ports treet. Inkabb csak azert taggelik, hogy
lathatho legyen az akkor helyzet.

> De komolyan gondoltam. Nekem nem voltak jelentos problemaim. Nem ugy mint
> linux rpm-ekkel.... Ne erts felre nem tudom, hogy mennivel jobb az OpenBSD
> port tree, mert mostanban mar nem hasznalom... A tobbiek okulasara azonban
> elarulhatnad, hogy milyen modon mukodtetik, hatha tanulunk belole...
Vegyuk azt, hogy bekuldsz egy patchet. Azt eloszor is atnezi valaki(k) es
valtoztatasokat javasol(nak). Ezutan jon a teszteles es a hibajavitasok.
Ebbe beletartozik a bizonyos csomagtol fuggo csomagok ujraforditasa is,
hogy kideruljun minden rendben van-e. Majd egy masik fejleszto "ok" -jára
van szukseg, hogy commitelhesse a masik fejleszto. Ezert lathatod az
OpenBSD cvs logokban a sok ok foobar@, ok pista@ -t. Ezek utan ha a patch
security fix volt akkor a korabbi mailemben emlitett 2 ember elvegzi a
dolgat es commiteli a fixeket a stable agba is. Persze ez csak egy rovid
pelda, vannak mas helyzetek is. Ez a modszer lehet hogy lasabb de
biztosabb.

Udv