[BSD] Re: FreeBSD fájlrendszer

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2004. Jún. 23., Sze, 09:19:10 CEST

Adam Szilveszter writes:

> Ez igaz, de mint mondtam, pont ez az egeszben a lenyeg. Ha ezt elveszed,
> akkor mar nincs ext3-ad, csak valami felturbozott ext2-d. Es itt arrol
> volt szo, hogy a FreeBSD hogyan viszonyul az ext3-hoz. Egyebkent is, ha
> altalaban minden rendben lenne, akkor nem is talaltak volna ki ezt a
> naplot, pontosan, mert olyankor nincs ra szukseg. Bezzeg amikor van...
> es ilyen eppen ugy elofordulhat FreeBSD-n, mint linuxon. Mindegy,
> osszesen annyit akartam mondani, hogy valamiert az emberek ugy veszem
> eszre, hogy tul akarjak strapalni az ext3 "ext2 kompatibilitasat",
> [...]

Egy apróság: azért nem izgatom magam agyon az ext3 naplóján, mert épelméjű
ember _ReadOnly_ mountolja a túloldal diszkjét, hisz arról van szó, hogy ott
van valami, amit szeretnék megnézni, nem pedig arról, hogy pl. Linuxot
akarok futtatni UFS2-n tárolva az adatokat (vagy fordítva). Azaz mount -r,
ekkor pedig nincs mi a naplóba kerüljön. Ráadásul szerintem nem sok olyan
őrült van, aki mind a kettőt használja _ugyanazon_ a gépen, nagyjából
ugyanolyan intenzitással. Inkább arról van szó, hogy felteszem, kipóbálom,
és pl. könnyebb belőnöm az X-et, ha egy már bizonyított konfigfájllal
kezdek, ahol max egy search-replace kell a fontdir-eknél. De biztos én
vagyok a hülye, ha nem érzem valós igénynek a fentieket.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >