[BSD] FreeBSD fájlrendszer

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Jún. 22., K, 22:50:01 CEST

Hali/

Kicsit kesve bar, de nem flame, megigerem...

On Mon, Jun 21, 2004 at 08:08:55AM +0200, Zahemszky Gábor wrote:

> Hm, ha jól tudom, az ext3 az egy ext2, egy darab naplóval.

Jol, de az a naplo benne a lenyeg. Ha azt nem vezeted, akkor az egesz
ext3-ad nem er semmi pluszt. Marpedig ez itt nem fog vezetodni, es
amikor a linux alatt ext3-kent akarod mountolni, akkor majd nez okelme
nagyokat, hogy hat a naplo hova lett. Ne felejtsuk, hogy az ext3 "ext2
kompatibilitasat" nem arra szantak anno, hogy szabadon mixelhesd a
kettot es "ma ext2-kent mountolom mert ilyen kedvem van" hanem egy
veszopcionak, hogy hogyha minden kotel szakad, akkor is le tudd rola
venni az adatokat. Meg persze azt se felejtsuk, hogy az ext2 maga is
fejlodott azota, miota a FreeBSD-ben levo meglehetosen koros es GPL-es
ext2 kodhoz hozzanyultak. Ha nagyon erdekel, meg lehet, hogy ki is
keresem, hogy mi az amit mar az ujabb fajta ext2-bol sem tamogat. Mas
kerdes, hogy ettol meg mindig lehet mountolni, de megint, semmikeppen ne
arra koveteztessunk ebbol, hogy ez siman megy es nem lehet belole semmi
gond.

> Érdekes, nálam évek óta lefordul hibamentesen.
                          ^^^^^^^^
Ennel tobbet en sem mondtam, igaz kevesebbet sem. Ha megnezed, pont azt
irtam, hogy a karbantartasa a "ha lefordul az jo" modszerrel tortenik.
De az en szemeben azert a karbantartas mast, ennelt tobbet jelent. Es
akkor a fejlesztesrol meg nem is beszeltem.

> $ cd /usr/ports/sysutils/e2fsprogs
> $ make
> $ su
> # make install clean
>
> és legalább fsck-zni nem kell Linux alatt :-)

A multkori leboges utan az mtools-al, amikor meg en is siman elhittem
neked, hogy az mformat tud rendszerlemezt csinalni, most mar ovatos
leszek. Ext3-hoz biztos, hogy ennyi eleg? Megint, nem az a kerdes, hogy
ext2-kent tudom-e fsck-zni... attol meg az ext3 funkciok nem fognak
rendbejonni...

> Erről majd pontosabb választ adnak az okosok, de valamilyen fórumon nem
> oly rég valaki az ellenkezőjét állította, azaz hogy igen is, már
> írja-olvassa az UFS2-t. (Én ettől amúgy jobban félek, mint az
> ellenkezőjétől, de ez magánvélemény.)

En meg mindig nem hallottam ilyesmirol, de sose lehet tudni :-)

> a) *BSD fejlesztők, mint tudjuk, _szerver_ -oprendszert céloznak, ott
> pedig gyakorlatilag kizárt, hogy ugyanabban a gépben legyen egy másik
> diszk, _fontos_ linuxos anyagokkal. Tehát BSD-s fejlesztő nem ír ilyet,
> miután átállt Linuxról.

Mert pl helyette unixos kornyezetben is sambat hasznal. Hullara igenyes
megoldas.

> $ cd /usr/ports/sysutils
> $ echo *prog*
> e2fsprogs ntfsprogs progsreiserfs
> $
>
> Ettől még rw nem tudja mount-olni a Reiser-t, se az NTFS-t. (Ha jól
> láttam, a Reiser-t egyáltalán nem :-( )

Sot, fdisk-el gyonyoruen el tudok tuntetni barmilyen fs-t tartalmazo
particiot. Kiraly! (Elszalad.)

BSD: An Operating System, Not a Religion.