[BSD] bsd help

Robert Nagy robert at openbsd.org
2004. Jún. 22., K, 16:44:32 CEST

Stardate [040621 19:07]. giotto of Borg wrote:

> hi!
>
> most nezegettem a bsd rendszereket es lenne par kerdesem
> openbsd-vel kapcsolatban...
>
> mi a lenyeges kulonbseg a ports es a packages kozott?
> ez nekem igazan homalyos, egyaltalan van vmi kapcsolat??
> melyik a jobb es miert?
> igaz, a package mappat az openbsd ftp-jerol mar lehuztam... :)
> + fel tudok tenni progit forraskodbol vagy nem?
> pl. wmmemload a windowmakerhez? menne forraskodbol?
> ill. mekkora az atjajaras az freebsd es az openbsd csomagjai kozott??
> ...Opera csak freebsd ala van...
Igen az opera port tokeletesen mukodik ( compat_linux(8) ), viszont ezt
neked kell a ports tree segitsegevel felraknod, mivel a licence nem engedi
, hogy csomagkent taroljuk az FTP mirrorokon.
Az elobiekkben egy emberke azt mondta, hogy a ports treebol forditott
dolgok optimalizalva vannak a csomagok pedig nem. Ez teves. Es hidd el
nekem az eg adta vilagon semmivel nem nyersz tobbet ha a ports tree bol
perdited a dolgokat. (Persze neha szukseg van ra.)

> az ftp serveren talalhato ket file a /-ben:

> (Nem tartalmazza kernel forrását)
>
> ez mi???
A userland forrasa. Oda van irva.

> mekkora az eselye annak, hogy valaha kernelt kell forditani?
50% vagy igen, vagy nem. security fixek miatt igenis kell kernelt
forditanod. Es igen csak a GENERIC kernellel reprodukalhato problemakkal
lehet bugreportot kuldeni. Es az is tevhit, hogy ha nem GENERIC kernelt
hasznal az ember akkor mennyivel gyorabb lesz a gepe. Ez kb 0,01%.
Szerintem a stabilitas fontosabb mint 0,01% gyorsasagnovekedes.