[BSD] FreeBSD fájlrendszer

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2004. Jún. 21., H, 08:08:55 CEST

Adam Szilveszter írta:
> Az elso kerdesedre a valasz az, hogy sajnos az ext3-at nem tudnad gond
> nelkul hasznalni, mert a FreeBSD nem tamogatja az ext2-hoz kepest
> meglevo kulonbsegeket,

Hm, ha jól tudom, az ext3 az egy ext2, egy darab naplóval.

> igy kenytelen lennel linux alatt igen surun
> fsck-zni mountolas utan. A FreeBSD ext2 kodja nagyon regi es nincs
> karbantartoja, ezert jelenleg a "ha lefordul akkor jo" uzemmodban van.

Érdekes, nálam évek óta lefordul hibamentesen. Mindazonáltal, szükséges
hozzá a kernelbe egy options EXT2FS, ami az alap kernelben nincs benne,
tehát e miatt kötelező fordítani (egyébként is javasolt, de ez most
mellékes). Ezzel szemben:

$ cd /usr/ports/sysutils/e2fsprogs
$ make
$ su
# make install clean

és legalább fsck-zni nem kell Linux alatt :-)

> Linux kernelben sincs aktualis UFS-t biztonsagosan iro-olvaso driver.

Erről majd pontosabb választ adnak az okosok, de valamilyen fórumon nem
oly rég valaki az ellenkezőjét állította, azaz hogy igen is, már
írja-olvassa az UFS2-t. (Én ettől amúgy jobban félek, mint az
ellenkezőjétől, de ez magánvélemény.)

> (Azert ez egyebkent szegyen. Ott vannak a speckok, ott van a nyilt kod,
> es megse olvassa egyik nyilt forrasu rendszer sem rendesen a masik
> fajlrendszereit, irasrol nem beszelve. Ebbol latszik, hogy a "nyilt
> forrasu szoftver elbol jobb" tipusu erveles egyszeruen b*llsh*t.)

Szégyen, nem szégyen, de oka roppant prózai:

a) *BSD fejlesztők, mint tudjuk, _szerver_ -oprendszert céloznak, ott
pedig gyakorlatilag kizárt, hogy ugyanabban a gépben legyen egy másik
diszk, _fontos_ linuxos anyagokkal. Tehát BSD-s fejlesztő nem ír ilyet,
miután átállt Linuxról.

b) Linux fejlesztők meg tudják, hogy aki egyszer elkezdett BSD-zni, az
nem akar átváltani Linuxra :-D

c) komolyra fordítva: az, aki ért hozzá, az kellőképp elkötelezte magát
valamelyik rendszer mellett ahhoz, hogy ne kezdjen a másikéban gányolni.

(
Q: miért nincs W*, L*, XYZ* oprendszer alatt olyan szövegszerkesztő, ami
A, B és C tulajdonságokkal ugyanúgy rendelkezik, ámde kényelmesebb, mint
a vi/emacs.
A: mert aki meg tudná írni, az vi/emacs-ot használ, amely egyébként
megvan W*, L* és XYZ* oprendszer alatt is.
)

No flame, pls!

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

Ui: ha valakinek még nem tűnt volna fel:

$ cd /usr/ports/sysutils
$ echo *prog*
e2fsprogs ntfsprogs progsreiserfs
$

Ettől még rw nem tudja mount-olni a Reiser-t, se az NTFS-t. (Ha jól
láttam, a Reiser-t egyáltalán nem :-( )

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ