[BSD] 16 karakteres nevek

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Júl. 30., P, 09:48:39 CEST

Szia!

Auth Gábor wrote:

>   Nem... akkor folyton kevernék, hogy melyik a login, megyik a levelezés,
> melyik engedi ki a netre, stb... :)

single-sign-on-rol hallottunk mar? :-) Nem kell kulon user/pass a
loginhoz, nethez, levelezeshez... az LDAP ezt mind nyilvantartja. Sot
normal esetben a usernevet be se kell irni mert az utolso belepett
usernev kint maradhat a login ablakban... nalunk pl (SSO nelkul) ez a
megoldas van es erdekes modon az emberek meg tudjak kulonboztetni az
email cimuket meg a usernevuket.

>   Az a baj, hogy a webes rész kész van, így ahhoz kellene igazítanom.
> Abban adatbázis alapon dolgozok. Egyszerűbb nekem, hogy elkészítem a
> rendszeren a login-okat, mint átírni az egész webes cuccot... :)
>   De az lenne igazából jó.

Igen. Annal is inkabb, mert akkor pl az LDAP-ot hasznalhatnak a levelezo
kliensek cimtarnak, az emberek es kesobb az IP telefonok telefonkonyvnek
stb. Csak a viszonylagos ismeretlensege visszaveti az embereket, meg
persze az, hogy bizonyos konkret kereskedelmi megvalositasok esetleg nem
tul jok. De az OpenLDAP-al azt csinalsz amit akarsz csak persze a
know-how kell hozza. De megeri. Kerberos-al egyutt az SSO-t is at tudja
venni az AD-tol.

Ha 1x nagyon beindulunk a fiukkal (es a lanyokkal :-) akkor osszedobunk
valami hasonlot a linuxkonfira hadd amuljon a nep, hogy nem kell ehhez
Novell eDirectory meg mifene...