[BSD] forditas (compile) kerdesek

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Júl. 29., Cs, 22:01:06 CEST

Szia!

On Thu, Jul 29, 2004 at 06:48:45PM +0200, Fazekas Mihály wrote:
> Felvetodott bennem nehany dolog:
>
> 1.	ha van egy gep, ami (esetleg) csak munkaidon kivul er ra
> 	barmit forditani, akkor meg lehet -e, ill. hogyan lehet
> 	megcsinalni azt, hogy a forditast (jdk14, openoffice,....)
> 	forditast felbehagyom, es forditom x ido mulva?
> 	Ugy ertem, hogy van -e ra vmi nem tul nagy ganyolassal
> 	jaro megoldas?
> 	A ctrl-z jellegu suspend, meg az egyebek nem jo 5letek,
> 	mert a munkahoz masik hdd -rol kell inditani a gepet.

Mint masok is irtak, elvileg a make fel fogja ismerni, hogy mit nem
csinalt meg meg, ha siman megszakitod es utana ujra futtatod. Azert
elmeletileg mert lehet olyan allomany, ami ugy van neki jelezve, hogy
azt mindenkeppen ujraforditja ha kell ha nem, de ekkor is csak azt
csinalja amit mondanak neki. Pl a Mozilla forditaskor ilyen volt a
meglehetosen rejtelyes funkcioju, de izgalmas nevu nsTimeBomb.cpp nevu
fajl, amit ezek szerint mindig ujra kellett idoziteni :-)

> 2.	adott egy viszonylag eros gep (p4, 2.4GHz, 256M), amin
> 	"viszonylag" :) gyorsan megy barmifele forditas. Mennyire
> 	stabil es mennyire hasznalhato megoldas az, ha ezen a
> 	gepen forditok (p4 helyett k6 -ra), majd a leforditott cuccot
> 	a valodi k6 -on installalom?
> 	Kisebb dolgoknal ez mar mukodott nalam (pontosabban:
> 	nem tapasztaltam erre visszavezetheto hibat), de kerdesem
> 	az, hogy ez mukodhet nagyobb dolgoknal is?
> 	(pl.: openoffice, jdk14, kde*, firefox,....)
> 	Egy probat azert meg fogok ejteni, csak hatha van vkinek
> 	valami eszrevetele.

Ennek mennie kell. Pl NFS-en lehet a kesz portokat tartalmazo
konyvtarakat bemountolni.

> 3.	ez az utolso inkabb egy amolyan "kozlemeny": igertem itt a
> 	multkor vki(k)nek, hogy ha forditok openoffice -t, akkor ha
> 	keszen lesz majd szolok. Szomoru hirem az, hogy
> 	megprobaltam tobbszor is, tobb gepen, tobb beallitassal,
> 	de a forditas mindig elhasal a mozilla subproject javascript
> 	reszeben.

Bar konkretan az OOo-val nem tudom mi ujsag, de mi a hiba a Mozillaval,
es milyen FreeBSD verziot hasznalsz? Mert nemreg lenyomoztam egy hibat,
ami miatt korabban par orat vertem a fejem a falba, es az is erintette a
js kodot. De en -CURRENT-et hasznalok... (es az aktualis Moz most se
fordul le, most eppen ugy tunik azert, mert a 2.1.8-as freetype tul uj
neki. Viszont az X snapshotoknak ez kell. Grrrr.)

BSD: An Operating System, Not a Religion.