[BSD] FreeBSD + WinXP

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2004. Júl. 22., Cs, 12:14:08 CEST

On Thu, 22 Jul 2004, Laszlo Rinyu wrote:

> Sziasztok,
>

> 	Lehet bugyuta lesz a kerdesem, de valahogy nem jottem meg ra hogy
> lehetne megcsinalni a dolgot.
> 	Tehat: felraktam a FreeBSD-t ezutan fel fogom rakni a WinXP-t, utana
> hogy tudok rescue boot-ot csinalni es kiiratni a btxloader-t a
> masterboot-ba???

Azt hiszem errol mar volt szo a listan, de azert en elmondon, hogy en
hogyan szoktam csinalni. Csak a masterbootrecordot kell megvaltoztatni,
mert abban van a booteasy bootselector. Tehat:
- boot CD-rol vagy floppy-rol.
- fdisk menu
- ne modosits semmit, mert elveszik a particios tablad
- w billentyu - azaz a particios tabla kiiras.
- megkerdezi, hogy installalja a booteasy-t vagy valami masokat...
itt booteasy-t valasztani es utanna megvarni, hogy kiirja.
- majd reboot.

Udv:

Janos Mohacsi
Network Engineer, Research Associate
NIIF/HUNGARNET, HUNGARY
Key 00F9AF98: 8645 1312 D249 471B DBAE  21A2 9F52 0D1F 00F9 AF98

> 	Debian alatt ez konnyen ment, de FreeBSD alatt nem tudok ugy
> bebootolni CD-rol, hogy a merevlemezt hasznalja, mint root filesystem-et es
> onnan toltse be a kernel-t. Eddig meg nem jottem ra hogyan lehetne, pedig
> nezegettem a rendelkezesre allo utasitasokat, de itt nem talatam olyat, hogy
> root=....,.

A FreeBSD install alatt van egy rescue opcio. Onnet lehet a boot0cfg-t
futtatni hasonlo eredmennyel.