[BSD] Sendmail meg mindig

Balazs Pocze banyek at zpok.hu
2004. Júl. 22., Cs, 09:23:05 CEST

Sziasztok!

Szoval en ezzel a sendmaillel nem tudok zold agra vergodni.
Az a helyzet, hogy mi nagyon sok hirlevelet kuldunk ki, (bizonyos
helyzetben napi tobb tizezret) es termeszetesen sok olyan cim van
bennuk, amik nem jok, (mert valki regisztralt egy nyeremenyjatekra egy
cimet, aztan hagyta a postafiokot a fenebe, rossz cimet adott meg,
esatobbi) Ket levelezo szervert hasznaltunk mind a ketto Linux volt, az
egyikkel kikuldtuk a leveleket, a masikat pedig a mindennapos levelezo
forgalomra hasznaltuk. Igen am, de kerult ra virus+spam szures, ami jo
lett volna, ha nem megy 25-30-ra a szerver load-ja bizonyos esetekben,
ami teljesen hasznalhatatlanna tette a levelezest (illetve neha
ejjelente meghalt a clamd, es ilyenkor levelek persze se ki- se be.
Nos lett megoldas, a kikuldo gepet elneveztem hirlev.cegnev.hu-nak, a
mail szervert pedig mail.cegnev.hu-nak, es beraktam egy FreeBSD 5.2.1-et
  mail gatewaynek, ami annyit csinal, hogy a hirlev at cegnev.hu (meg
persze meg nehany masik cim is) cimre erkezo leveleket (ezek pattannak
vissza), tovabbit a hirlev at hirlev.cegnev.hu-ra a tobbit pedig a
mail.cegnev.hu-ra. (virtuser tablaban bejegyzes: @cegnev.hu
%1 at mail.cegnev.hu)
Nos ez a megoldas mukodik. Csakhogy: ha a levelezo szerver visszadobja a
  levelet (nincs ilyen user, virust talalt ilyesmi) akkor a hibauzenet
nem az eredeti levelezonek megy vissza, hanem az en gatewayemnek. Ez nem jo.
Lehetne meg jatszanom mx rekordokkal, de akkor felek, hogy akkor a
kimeno e-mail cimeket is at kelle irnom, es a @cegnev.hu -s cimek
helyett kellene legalabb ketfelet hasznalnom (@hirlev.cegnev.hu, illetve
@cegnev.hu), amit szinten nem szeretnek.
Ti mit csinalnatok ilyen helyzetben? Nekem eleg megoldas lenne az, ha az
en gatewayem transzparens lenne teljesen (a vas elfer a szerverszobaban,
es sehonnan sem hianyzik az a pII 300-as) , de nem latom a modjat.
Tud valaki segiteni ebben?

üdv,
   banyek