[BSD] Re: Midnight Commander

Zsolt Sztankay stan at mail.datanet.hu
2004. Júl. 21., Sze, 16:01:49 CEST

> Tipikus DNS timeout problema. Valahol az mc nevet akar feloldni....
> nincs DNS kb. felperc minden DNS lekeres.
Engem inkabb az erdekel mitol lehet, ha korabban nem volt ilyen.

Most nem vagyok a 5-os gep mellett, igy emlekezetbol irom, de amire
emlekszem, hogy alapbol 'bind hosts' volt a feloldas sorrend, azt
atirtam 'hosts bind'-re a /etc/host.conf allomanyban. Aztan egyszercsak
visszakerul a regi bejegyzes pedig nem valtoztattam rajta, plusz
mergemaster alatt sem nyult hozza, hiszen arra rakerdez. Aztan talaltam
egy /etc/nssswitch.conf(?) allomanyt, amiben 'bind hosts' volt es
lehet, hogy az alapjan valamikor boot kozben felulirta a rendszer.
Ugyhogy ott is atirtam a sorrendet 'hosts bind'-re. Aztan a hosts
allomanyban az alap installkor odakerulo sorok voltak pl:
1.2.3.4 firefox.mozilla.org firefox
1.2.3.4 firefox.mozilla.org.
127.0.0.1 localhost.mozilla.org localhost
127.0.0.1 localhost.mozilla.org.
Ebbol csinaltam egy nekem "szabvanyos" hosts allomanyt:
1.2.3.4 firefox.mozilla.org firefox
127.0.0.1 localhost.mozilla.org localhost
es igy ment (persze a beirt domain nevek peldak). Miert vannak a pontos
vegu domain bejegyzesek az allomanyban?

Udv,
Zsolt