[BSD] sendmail auth sasldb2

Balazs Pocze banyek at zpok.hu
2004. Júl. 13., K, 10:47:57 CEST

Adam Szilveszter wrote:
> [...]
> tippeles... mit csinaltal azon felul, hogy feltetted a portokat? Mi
> tortent? (leesett, felrobbant, betorott, elszallt, horkolt, elment,
> visszajott, esetleg *melylevego* kiirt valamit stb. Ma mar ez a masodik
> olyan uzenet, ami a reszletek szinte teljes hianyaval tunik ki, es
> valahogy elvarja, hogy talaljak mar ki a tobbiek gondolatolvasassal a
> hianyzot... nem fog megtortenni... es az se, hogy csak annyit mond
> valaki, hogy "x nem megy" es maris ravagjak, hogy "igen, ez csak azert
> lehet, mert y. Fricskazd meg z-t es megy!" es ennyivel kesz...)

Jogos. A gond végül is megoldódott, én voltam figyelmetlen, a saslauthd
a default
indító script szerint pam-on keresztül akar authentikálni, én meg azt
akartam, hogy
egyenesen a sasldb.db-bol vegye. Ugyhogy az
/usr/local/etc/rc.d/saslauthd.sh -t atirva
működik a dolog. Most már csak az a gond, hogy hogyan tudom ezt a
sasldb-t szinkronizálni
a "benti" imap szerver sasldb-jével. (bár lehet, hogy most jön a pam-os
heggesztés, hogy ez is azt használja)

> A ketto nem ugyanarra valo. A TLS az uzenet tartalmat vedi, mig az auth
> az azonositast szolgálja kuldes elott. Egyik megy a masik nelkul. Szvsz
> (es lehet erte megkovezni) a TLS-nek nincs sok jelentosege, mert hiaba
> biztositod mondjuk a te geped es a kovetkezo MTA kozott a titkositast,
> ha az aztan boldogan clear textben adja tovabb az emailedet. Az
> azonositas ellenben egy jo otlet. Persze nem AUTH PLAIN-el, ha csak egy
> mod van ra, mert az (mint a neve is mutatja) nem vedi az azonosito
> adatokat igy barki lehallgathatja azokat.

köszi az infókat, nem voltam elég felkészült ezek szerint. Most ott
tartok, hogy az outlook/oe AUTH LOGIN-nal tud authentikálni. Ez elég,
vagy inkább egy ssl-es tunelbe kellene tennem az egészet?

üdv,
   banyek