[BSD] contrib install

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Júl. 9., P, 10:39:20 CEST

Szia!

Nagy László Zsolt wrote:

> Próba 2:
>
> messias# cd contrib/tsearch2
> messias# make
> "../../src/Makefile.global", line 38: Missing dependency operator
> "../../src/Makefile.global", line 41: Need an operator
> "../../src/Makefile.global", line 45: Need an operator
> "../../src/Makefile.global", line 178: Missing dependency operator

Ezek szinte mindig abbol adodnak, hogy a bsd make-hez es a GNU make-hez
irt Makefile-k nincsenek egymassal beszelo viszonyban, vagyis egyikkel
nem lehet a masikat forditani. Hogy miert van ez igy, arrol lehetne egy
hosszu es teljesen ertelmetlen ertekezest kesziteni, mindenestre
jellemzo, hogy megint adva van ket darab nyilt forrasu gyakran hasznalt
fejlesztoi eszkoz, amiknel meg csak nem is torekszenek az
egyuttmukodesre, az ilyen peldak azok, amik a nyilt forrasu szoftverek
melleti erveket (pl "jobban egyuttmukodnek, szabvanyosak") a
leghatekonnyabban cafoljak, nem az MS reklamkampanyok. Maganvelemenyem,
hogy amig ez nem javul (es nem ugy, ahogy az FSF idonkent sejteti, hogy
ti hasznalja az egesz vilag a GNU cuccokat) addig a nyilt forras
terjedese sose fog tullepni egy alacsony szintet. (ld meg: GNU es nem
GNU core utility-k, autotools es libtool orulet, kolcsonosen
olvashatatlan fajlrendszerek stb) Magyaran, lehet, hogy a megoldas
jelenleg mindossze annyi lenne, hogy a "make" helyett a "gmake"
hasznalando. A fejlesztoknek meg az, hogy ne hasznaljanak proprietaris
konstrukciokat Makefile-k irasakor. Pl az xmkmf egeszen jo standard
Makefile-okat general (es tiszta veletlenul auto* izek se kellenek
hozza, ami ujabb plusz.)

> Ha már itt tartunk, akkor megkérdezem: hogyan lehet a configure
> script-nek paramétert átadni?

A port Makefile-ben van (vagy lehet) egy CONFIGURE_ENV es egy
CONFIGURE_ARGS (vagy hasonlo) valtozo, ami erre valo. De ha forditas
elott siman a kornyezetben beallitod (pl env(1) paranccsal) az is finom
lesz.

> Az a baj,
> hogy sokszor a (ports-beli) make egy csomó BSD patch-et is fölrak miután
> kicsomagolta a forrást.

Ami viszont sajnos sokszor szukseges, mert a T. fejlesztok gyakran mit
sem hallottak a hordozhato forraskodrol. (a szerver alkalmazasok meg a
jobb esetek szoktak lenni, szerencsere) Nekik az egesz vilag x86 RH vagy
Debian (ami szerintuk ket OS, tehat a programjuk mar multi-oprencer
tamogatasu! yeah!) Erdemes megnezni pl a GUIs ujabb fajta
alkalmazasokhoz szukseges eszmeletlen mennyisegu foltot. Undorito. Es
megint egy eros erv a nyilt forras ellen, amit hasznalnak is az
ellenervelok. (Igaz a problema mar a kereskedelmi unix verziokkal is
fennallt, de ott meg lehetett hivatkozni zart forrasra, konkurrens cegek
erdekeire stb. Itt nincs mentseg. Az "azert csinalom igy mert szerintem
ez igy jobb" nem valasz.)

> hogy tudom a make-nél megadni, hogy '--with-python'?
> Tudom elég kezdo" kérdés.... :-(

CONFIGURE_ARGS="--with-python" bar szerintem erre konkretan mintha lenne
is valami allithato opcio vagy magaban a Makefile-ben (mindig erdemes
megnezni mert nem mindegyik irja ki elore csak a jobbak) vagy egy un
slave portban, ami rendszerint semmi masban nem kulonbozik a
"master"-tol csak abban, hogy egypar opciot maskepp allit be (olyanokat
amik az alappal ellentmondasban lennenek es ezert nem lehetnek default.)