[BSD] HP ScanJet 4300C

Kovács Zoltán kov.z at freemail.hu
2004. Júl. 8., Cs, 09:58:54 CEST

Sziasztok!

Vettem egy HP ScanJet 4300C scannert, ami támogatottként szerepel az 5.2.1
verzió uscanner(4) listájában. Sajnos nekem nem működik ezzel az operációs
rendszerrel. Amikor csatlakoztatom az USB kábelt, akkor ez jelenik meg a
konzolon

uscanner0: Hewlett Packard ScanJet 4300C, rev 1.00/0.00, addr 2
uscanner0: setting config no failed
device_probe_and_attach: uscanner0 attach returned 6
uhub0: port 1, set config at addr 2 failed
uhub0: device problem, disabling port 1

Annyit a mag  forráskódjából kibogarásztam, hogy 6 a DEVICE_ATTACH nevű
függvény visszatérési értéke, ami 0 lenne, ha nem lépne fel valami hiba. De a
függvény manuál oldalán sehol nem láttam a visszaadott érték jelentését hiba
esetén, így fogalmam sincs, hogy mi a gond. A forrásban a meghívásán kívül
pedig sehol sem találtam ezt a függvényt, noha ott kell lennie valahol a többivel
(DEVICE_DETACH, DEVICE_PROBE stb.) együtt.
Aztán rábukkantam egy régi hibára (kern/26917) a 4.3 verzió esetén, ami
pontosan ezt a tünetet mutatja. Arra gyanakszom, hogy itt is ez lehet a gond.
Sikerült valakinek működésre bírni ezt a scannert vagy más HP Scanjet eszközt
FreeBSD alatt?
Ha nem használható, akkor vesyek egy másikat, de most már jó volna tudni, hogy
valójában melyik márka és típus képes valóban együttműködni a rendszerrel. Egy
Epson Perfection 1260-ra  gondoltam, ami szintén szerepel az uscanner(4) által
támogatott eszközök listáján, de most biztosra szeretnék menni. Látott már valaki
egy ilyen scannert FreeBSD alatt működni?

Köszönet,
Zoli