[BSD] buildworld gond meg mindig

Marton Kenyeres mkenyeres at konvergencia.hu
2004. Júl. 6., K, 23:18:32 CEST

On Tuesday 06 July 2004 21.35, Adam Szilveszter wrote:
> Sziasztok!

> Nem. Ilyen hibak altalaban lokalis eredetuek szoktak lenni (keress ra
> a Sig 9-re guglin)

> Barmennyire is nem szivesen mondom, de mar csak ket lehetoseget tudok
> elkepzelni: vagy korrupt (hibas) a forrasfa amit hasznalni probalsz
> (egyszeruen ellenorizheto, amennyiben kitorlod az egesz /usr/src-t -
> bar a kernel konfig fajlodat celszeru kimenteni - es ujra lehuzod)
> vagy megiscsak a hardverrel van valami nem koser arrafele. Pl a hutes
> tutira rendben van? Azt mondjak, hogy ezek a modern procik nagyon
> [...]

<flame>
Tudom, hogy Tompos es Sziszi nagy BSD guruk, de azert lehetne egy kicsit
korultekintobben eljarni az ilyen valaszokkal. A rutin nem minden.
</flame>

Szoval:
- a -CURRENT nem ettol -CURRENT, de ezt mar Sziszi is elmondta

- az eredtei threadbol kiderult (apropo miert is kellet uj threadet
kezdeni?), hogy a szoban forgo gep egy 200-as pentiumpro keves
memoriaval, szoval nem valami modern terraherzes csoda :) persze ettol
meg tulmelegedhet ez is, de a Qt forgatas az tenyleg szadizmus lenne

- a signal 9 ismertebb(?) neven SIGKILL. A hardware hibak elsosorban 10
(SIGBUS) es 11 (SIGSEGV) signalokat szoktak dobalni. SIGKILL-t egy
process ket tipikus esetben kap (szerintem, javitast, kiegeszites
szivesen veszem): egyreszt ha shutdown-nal nem reagal idoben a
SIGTERM-re, masreszt amikor valamilyen eroforrasnak szukben van a
kernel, pl. elfogyott a swap. Mivel a libc tenyleg eleg nagy, a memoria
meg viszonylag keves (mennyi swap van a 64M mellett?) en korulneznek
a /var/log/messages-ben "getswapspace failed" es "process 123 killed,
out of swapspace" uzenetek utan kutatva.

Roviden en arra tippelnek, hogy keves a memoria.

Udv,
m.

[Es bocs a flame-ert]