[BSD] OT: XCreateWindow: warning assignment makes pointer from integer without cast

Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu
2004. Júl. 6., K, 14:18:11 CEST

udv a listanak!

volna itt egy kis gondocska:
GLX-ben fejlesztodik egy kisebb projekt, es
a minap - azaz alig nehany perce, egy amolyan
proba forditas felet eresztettem el...mondhatni
meg az ujjgyakorlatok szintjen hal el a forditas
ezzel a figyelmeztetessel. sajnos a figyelmeztetes -
ellentetben sok egyebbel -, itt segmentation fault-ot
okoz (ertheto okoknal fogva), de valahogy nem akadok a
hiba nyomara.

ime a kerdeses fuggveny a kodbol:

win = XCreateWindow(
	dpy,
	DefaultRootWindow(dpy),
	0,
	0,
	400,
	400,
	0,
	vi->depth,	 /* XVisual *vi; */
	InputOutput, /* class */
	vi->visual,
	CWBorderPixel | CWColormap | CWEventMask,

az utolso argumentum a doksi szerint egy pointer - ehhez kepest
a fordito integernek vesz minent, ami ezen a helyen elofordul.

probalkoztam mar a

win = XCreateWindow(
	dpy,
	DefaultRootWindow(dpy),
	0,
	0,
	400,
	400,
	0,
	CopyFromParent,
	CopyFromParent,
	CopyFromParent,
	NIL,		/* #define NIL (0) */
	0);

formulaval is - mert valaki ezt javasolta (egy peldaprogrammal egyutt,
ami szinten lefordult ua. a gepen, ahol ez nem...).
beillesztve a kodba, lehulyezes lett a vege.

es bizony ennel az utolso argumentumnal jelzi ezt a hibat...?

nem ertem! ami a borzaszto, hogy ugyanezt egy egyszeru -
helloworld szeru koddal minden tovabbi nelkul leforditottam - es
le is futtattam az elkeszult programot.

ha valaki segitene...koszonettel vennem.

udv

--             Gabor Zelenak
--          HUNGAROCONTROL
-- MATIAS Air Traffic Control System
-- tel.: 36 1 296-9106
-- fax: 36 1 296-9182
-- mb: 36 30 343-1911
-- mailto:gabor.zelenak at hungarocontrol.hu
-- http://www.hungarocontrol.hu
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sb20293B5D44534254454E5Bsnlbxq'|dc
-- 10 kind of human existing in the universe:
-- who knows binary numbers,
-- who doesn't.